Stukje Versteend hout
Stukje Versteend hout

Hallo!
Ik ben afgelopen weekend naar de Zandmotor bij Kijkduin geweest, en kwam op de terugweg een stukje versteend hout tegen. Ik heb a/d hand van wat tips die ik las een stukje ervan geveild en geschuurd, en toen met wat haarlak er overheen. Allicht niet de meest professionele manier om ermee om te gaan maar het ziet er nu best leuk uit!
Ik zou er graag wat meer over te weten komen. Een schatting van hoe oud het kan zijn bijvoorbeeld, of van wat voor soort boom.
Groeten,
Rob
*edit* stukje is 60mm X 50mm X 15mm
[Bewerkt door rcam1 op 19-08-2012 om 18:44 NL]
- sjaak
- Has thanked: 377 times
- Been thanked: 365 times
- Contacteer:
Antw: Stukje Versteend hout
Je hebt het mooi opgeschuurd!
Het lijkt mij dat verdere id mogelijk moet zijn. Ik heb zelf ook veel van dit soort stukjes van ZM en omgeving en ben ook erg benieuwd naar verdere informatie.
Wat wel gek is, is dat je ook nauwelijks versteend hout kunt vinden met sediment er op dat je verder alleen ziet bij mammoetbotten etc. Dat hout kun je dus wel in een tijdperk plaatsen.
[Bewerkt door sjaak op 19-08-2012 om 19:37 NL]
Het lijkt mij dat verdere id mogelijk moet zijn. Ik heb zelf ook veel van dit soort stukjes van ZM en omgeving en ben ook erg benieuwd naar verdere informatie.
Wat wel gek is, is dat je ook nauwelijks versteend hout kunt vinden met sediment er op dat je verder alleen ziet bij mammoetbotten etc. Dat hout kun je dus wel in een tijdperk plaatsen.
[Bewerkt door sjaak op 19-08-2012 om 19:37 NL]
Groet,
Niels
Niels