Ammonites de Raton
-
- Has thanked: 51 times
- Been thanked: 113 times
Ammonites de Raton
Goedenavond,
Een paar foto's van de vakantie van een maatje van me. De ammonietjes zijn gevonden in het buurtschap Raton nabij Rosans en bevonden zich in los sediment.
(Degene die ze allemaal op naam brengt wint de taart

Jeroen
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Antw: Ammonites de Raton
wow vind je die daar zoooooo gemakkelijk ???
Nullus finis longius si quod facis delectaris
als je van elke ammoniet afzonderlijk van het zijaanzicht en het ventraal zicht een scherpe foto kan maken kunnen we het proberenjkeijzer schreef:
Goedenavond,
(Degene die ze allemaal op naam brengt wint de taart)
Jeroen

groetjes
philippe
ingenieur in de cephalopode huisvesting
ingenieur in de cephalopode huisvesting
- Everhardus
Ziet er uit als een aardige oogst. Ik heb het lang zo goed niet gedaan in het Valanginiaan (denk ik) dit jaar. Hoe dan ook, betere foto's zijn gewenst en een idee van de maat is ook wel prettig. Laat die taart maar zitten.....Gr,marcel
-
- Been thanked: 1 time
Dag Jeroen,
Gewoon de special van de Gea over "het Onder-Krijt van Zuid-Frankrijk" raadplegen.
Dan kun je zelf de taart verdienen.
Succes.
Piet
Gewoon de special van de Gea over "het Onder-Krijt van Zuid-Frankrijk" raadplegen.
Dan kun je zelf de taart verdienen.
Succes.
Piet
pieter
Antw: Antw: Ammonites de Raton
Erik-B schreef:
Mooie vondsten Jeroen.Vooral de kleuren zijn erg fraai. Het zwartebruine ammonietje, met de knobbeltjes op de kiel in het midden lijkt me Saynoceras.
Antw: Antw: Ammonites de Raton
Hier sluit ik me bij aan. Zou ik erg leuk vinden.phil schreef:als je van elke ammoniet afzonderlijk van het zijaanzicht en het ventraal zicht een scherpe foto kan maken kunnen we het proberenjkeijzer schreef:
Goedenavond,
(Degene die ze allemaal op naam brengt wint de taart)
Jeroen
groetjes
Deze afbeeldingen en hoeveelheden doen me erg denken aan mijn recente ervaring met het belemnietenkerkhof bij Slenaken. Erg veel vondsten, maar allemaal hoofdzakelijk van de catagorie: wat heb je eraan en wat kun je ermee? Maar uiteraard wel altijd leuk om te vinden en te hebben! Prachtige vondsten, dat mag zeker vastgesteld worden!
Old rockhounds never die, they just slowly petrify!