bot Maasvlakte
bot Maasvlakte
Hallo,
kan iemand mij vertellen van welk dier dit is geweest?
Groetjes
Anne-Marie
Vincent Graper
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Antw: bot Maasvlakte
Afmetingen?
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
voor de foto van links naar rechts 12 cm
van boven naar beneden 8 cm
van boven naar beneden 8 cm
Vincent Graper
Ik ga voor proximaal fragment van de rib van een mammoet of andere olifantachtige (op basis van formaat).
Groeten,
Bram
Groeten,
Bram
Antw: Antw: bot Maasvlakte
Ik denk dat men met die 8 cm het gewricht bedoelt en dan denk ik rib rund een van de eerste ribben. Gezien de kleur recentbram schreef:
Ik ga voor proximaal fragment van de rib van een mammoet of andere olifantachtige (op basis van formaat).
Groeten,
Bram
maar ik kan er naast zitten
Theo
Hallo Theo,
Als 8cm het gewricht is, dan is het inderdaad geen mammoet, dank voor de correctie.
Wat kleur betreft is dit inderdaad een lastige, maar van HvH heb ik dergelijk licht materiaal, en dat is wel mammoet en dus fossiel.
Anne-Marie, heb je dit fossiel toevallig hoger op het strand gevonden (dan is het wellicht wat zon gebleekt)?
Groeten,
Bram
Als 8cm het gewricht is, dan is het inderdaad geen mammoet, dank voor de correctie.
Wat kleur betreft is dit inderdaad een lastige, maar van HvH heb ik dergelijk licht materiaal, en dat is wel mammoet en dus fossiel.
Anne-Marie, heb je dit fossiel toevallig hoger op het strand gevonden (dan is het wellicht wat zon gebleekt)?
Groeten,
Bram
De 8 cm staat inderdaad op het gewricht. Ik heb het op de waterlijn gevonden, toen was nog helemaal zwart. Tijdens het ontzilten lag het buiten in het licht. Na het ontzilten liet het buitenste laagje los.
groetjes Anne-Marie
groetjes Anne-Marie
Vincent Graper