Oproep: Vondsten van de Delflandse kust (HvH, ZM t/m Scheveningen) gezocht
- Carcharoides
- Has thanked: 3 times
- Contacteer:
Antw: Antw: Oproep: Vondsten van de Delflandse kust (HvH, ZM t/m Scheveningen) gezocht
en nog één!SantanaFormatie schreef:
@bram: je hebt mail.

Antw: Oproep: Vondsten van de Delflandse kust (HvH, ZM t/m Scheveningen) gezocht
Bram, even voor de duidelijkheid: alleen zeldzame vondsten (qua soort, gaafheid of beide) of alles wat ik heb gevonden?
The television man is crazy
Saying we're juvenile delinquent wrecks
Oh man I need tv when I've got t. rex
-David Bowie-
Saying we're juvenile delinquent wrecks
Oh man I need tv when I've got t. rex
-David Bowie-
- Carcharoides
- Has thanked: 3 times
- Contacteer:
Antw: Antw: Oproep: Vondsten van de Delflandse kust (HvH, ZM t/m Scheveningen) gezocht
Als ik het goed begrijp is het een inventarisatie projectje. Dan lijkt me alles wat te determineren is bruikbaar?mars33 schreef:
Bram, even voor de duidelijkheid: alleen zeldzame vondsten (qua soort, gaafheid of beide) of alles wat ik heb gevonden?
Antw: Oproep: Vondsten van de Delflandse kust (HvH, ZM t/m Scheveningen) gezocht
Sander en Gerard, dank, jullie krijgen spoedig reactie.
Mars33, wanneer niet teveel, dan mag een lijst van alles, evt. gecombineerd met foto's. Wanneer het om een erg grote hoeveelheid materiaal gaat, dan kan je algemene fossielen als paardenkootjes e.d. weglaten.
Foto's van vreemde/interessante fragmenten die mogelijk nog te determineren zijn, zijn ook welkom. Zo is een klein stukje van een metapode als nijlpaard gedetermineerd, en dat zijn toch leuke vondsten.
Groeten,
Bram
Mars33, wanneer niet teveel, dan mag een lijst van alles, evt. gecombineerd met foto's. Wanneer het om een erg grote hoeveelheid materiaal gaat, dan kan je algemene fossielen als paardenkootjes e.d. weglaten.
Foto's van vreemde/interessante fragmenten die mogelijk nog te determineren zijn, zijn ook welkom. Zo is een klein stukje van een metapode als nijlpaard gedetermineerd, en dat zijn toch leuke vondsten.
Groeten,
Bram
Ik zit steeds met grote ogen naar de vondsten van hier te kijken, misschien moeten ze in Antwerpen maar eens zand uit de Maas komen storten.
Duys
Duys
-
Bram, ik heb je zonet gemaild
Hoi Bram,
Deze foto's horen bij de mail van 10-9-'12
Gr Maarten
maarten76
Als je je ogen open houdt, een beetje kijkt
en er oog voor hebt
dan vind je altijd wel wat. Iets moois of
ergens van, dat maakt
niet uit. http://brilmans.tumblr.com/
Als je je ogen open houdt, een beetje kijkt
en er oog voor hebt
dan vind je altijd wel wat. Iets moois of
ergens van, dat maakt
niet uit. http://brilmans.tumblr.com/

Hoi Bram,
Gisteren 13-09-2012 gezocht op de Zandmotor
Zelf was ik met name blij met de vier hier geplaatst. Kijk op de link voor de overige vondsten
http://www.schelpen.info/paginas/zandmotor.htm
Vriendelijke groet Aad
http://www.schelpeninfo.nl
Beste Aad,
Dank voor je bericht. De Flexopecten is een hele mooie vondst. Ik moet even informeren of wij die al van de ZM kennen. De Tridonta en Ocenebra kennen hebben we al, maar blijven zeldzame vondsten. De M. s. plistoneerlandica hebben we voldoende, en is geregeld compleet te vinden (had er vandaag toevallig weer enkele). Dat geldt overigens niet voor M. glauca.
Nog een klein detail: de V. senegalensis op je website lijkt mij toch V. senescens. Ik mis namelijk elk spoor van onregelmatige radiale groefjes, typisch voor V. senegalensis. V. senescens is erg variabel in vorm, van zeer hoge kleppen, tot extreem lang gerekte kleppen en veel/alles daar tussenin.
Groeten,
Bram
[Bewerkt door Bram op 14-09-2012 om 16:49 NL]
Dank voor je bericht. De Flexopecten is een hele mooie vondst. Ik moet even informeren of wij die al van de ZM kennen. De Tridonta en Ocenebra kennen hebben we al, maar blijven zeldzame vondsten. De M. s. plistoneerlandica hebben we voldoende, en is geregeld compleet te vinden (had er vandaag toevallig weer enkele). Dat geldt overigens niet voor M. glauca.
Nog een klein detail: de V. senegalensis op je website lijkt mij toch V. senescens. Ik mis namelijk elk spoor van onregelmatige radiale groefjes, typisch voor V. senegalensis. V. senescens is erg variabel in vorm, van zeer hoge kleppen, tot extreem lang gerekte kleppen en veel/alles daar tussenin.
Groeten,
Bram
[Bewerkt door Bram op 14-09-2012 om 16:49 NL]

Hallo Bram,
Bedankt voor de reactie. Vond ook nog een fragmentje van de Turritella incrassata
Weet niet of die al geinventariseerd is
Groeten Aad
http://www.schelpeninfo.nl