Bot & halftransparante steen
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Antw: Bot & halftransparante steen

Hallo Rudd,daar er geen maataanduiding stond bij het stukje,kan ik natuurlijk niet weten hoe groot het is.Maar geen probleem,dan neem ik ook maar een stuk van om en bij de 10 cm als voorbeeld.
Dit is een stuk Calciet van CBN,het bestaat uit verschillende lagen,doorschijnend en rose Calciet,je vind ze wel vaker in één kleur.Het zou jammer zijn dit stuk van jou weg te gooien voor glas.GR
strandjutters
- strandjutters
- Been thanked: 3 times

Hallo Rudd,hier een combinatie van Marcasiet -Pyriet-Calciet in een Ammoniet.GR
strandjutters
Hey dank voor de foto's.
De eerste foto's hebben er wel iets van weg.
Alhoewel ik vind dat al deze een zekere kristalyne structuur hebben..Bij mijn gevonden stuk is dat meer amorf.De eerst volgende keer dat ik een zuur tegenkom met vergelijkbare pKa van HCl zal ik zeker een test doen !
Betreft het bot heeft - volgens mij - Maarten gelijk. 1e koot van een groot hert.
Nogmaals hartelijk dank voor deze snelle determinatie.
De eerste foto's hebben er wel iets van weg.
Alhoewel ik vind dat al deze een zekere kristalyne structuur hebben..Bij mijn gevonden stuk is dat meer amorf.De eerst volgende keer dat ik een zuur tegenkom met vergelijkbare pKa van HCl zal ik zeker een test doen !
Betreft het bot heeft - volgens mij - Maarten gelijk. 1e koot van een groot hert.
Nogmaals hartelijk dank voor deze snelle determinatie.
rudy firlefyn
Heb wat van de steen geschraapt en in lepel op plaat opgewarmd...smpnt +- 50°C. Denk dat het om paraffine gaat!
rudy firlefyn
Heb wat van de steen geschraapt en in lepel op plaat opgewarmd...smpnt +- 50°C. Denk dat het om paraffine gaat!
rudy firlefyn