Turkije en Rhodos
Turkije en Rhodos

Forum,
Ik heb een tour gemaakt van de Turkse kust en Rhodos.
Ondanks het beleid van Turkije(streng verbod) toch fossielen gevonden in Rhodos, een toeval want werkzaamheden in de stad en later zie laatste foto's vindplaats van nog wat gastropodes, ouderdom geen idee!
Verder enkele foto's van het museum in Antalya en het museumpje in Termessos, foto7.
Begint voor mij wat toeristisch en duur te worden. Een dode en levende slang tegengekomen, ijsvogel, kakkerlakken.
Morgen foto's van de mollusken en koraaltjes, liggen bij de post, denk mioceen.
Duys
Antw: Turkije en Rhodos, deel 2

Foto 2 zijn gaten waar spontaan vuur uit blijft ontsnappen al millenia lang.
Foto4en5 mooie kustlijn
Foto7 Termessos
Foto fossielen, ik heb gezien dat vooral pleistoceen en plioceen gevonden wordt, deze en de vreemde bivalve komen uit een ontsluiting, zie laatste foto's vorige topic, langst een kustweg.
Duys
Antw: Turkije en Rhodos

Zo dit zijn dan de foto's van Rhodosstad zelf, er loopt ergens een plateau door de moderne stad, ik ben erop gebotst, maar heb het achteraf niet meer teruggevonden bij tot 39 graden.
Dacht eerst Mioceen, maar dus waarschijnlijker Plioceen. 1 gastropode, oa pecten, Glycemeris, wat kleine schelpjes in ampule, heb ook nog wat los zand uit de schelpen, zal ik eens met de zakmicroscoop door moeten.
Achteraf gezien, enkele bivalves gebroken tijdens de postreis en de hoeveelheid, vooral blij dat ze door de post zijn geraakt!
Duys
He Duys,
Veel vondsten van de Griekse eilanden zijn van Pliocene en zelf Pleistocene ouderdom.
Je neemt wel een serieus risico om griekse fossielen via Turkije mee naar huis te nemen.De turkse gevangenissen zijn niet zo goed uitgerust als bij ons
Wally
Veel vondsten van de Griekse eilanden zijn van Pliocene en zelf Pleistocene ouderdom.
Je neemt wel een serieus risico om griekse fossielen via Turkije mee naar huis te nemen.De turkse gevangenissen zijn niet zo goed uitgerust als bij ons

Wally
Wally,
...dode en levende slang tegengekomen, ijsvogel, kakkerlakken.
Morgen foto's van de mollusken en koraaltjes, liggen bij de post, ...
...Foto fossielen, ik heb gezien dat vooral pleistoceen en plioceen gevonden...
Ik zou er niet aan denken om iets uit Turkije mee te nemen, ook Griekenland is niet mijn favoriet op dat gebied.
Duys
[Bewerkt door Duys op 26-09-2012 om 19:51 NL]
...dode en levende slang tegengekomen, ijsvogel, kakkerlakken.
Morgen foto's van de mollusken en koraaltjes, liggen bij de post, ...
...Foto fossielen, ik heb gezien dat vooral pleistoceen en plioceen gevonden...
Ik zou er niet aan denken om iets uit Turkije mee te nemen, ook Griekenland is niet mijn favoriet op dat gebied.
Duys
[Bewerkt door Duys op 26-09-2012 om 19:51 NL]
PS en voor diegenen die het wel zouden doen,
ik ben door drie controlepunten moeten passeren, 1 voor de check-in met koffer en al, daarna nog twee met handbagage, PKK en Al-Qaeda dreiging.
Duys
[Bewerkt door Duys op 26-09-2012 om 20:02 NL]
ik ben door drie controlepunten moeten passeren, 1 voor de check-in met koffer en al, daarna nog twee met handbagage, PKK en Al-Qaeda dreiging.
Duys
[Bewerkt door Duys op 26-09-2012 om 20:02 NL]
Hallo Duys,
Mooi fotoverslag en hele leuke vondsten, ook omdat deze vindplaatsen nou niet bepaald om de hoek liggen!
Groeten,
Bram
Mooi fotoverslag en hele leuke vondsten, ook omdat deze vindplaatsen nou niet bepaald om de hoek liggen!
Groeten,
Bram
Bram,
Niet bij de deur, ook niet op voorzien om iets te vinden, maar als je dan iets vindt en een slang tegenkomt is dit gewoon positief.
Van toen af dacht ik dat ik mogelijk iets bijzonder kon vinden en ik had al het plan opgevat om de plaatselijke universiteit te contacteren.
Maar zover is het niet gekomen.
PS recente mollusken uit Turkije brengen is geen probleem, wel niet als handelaar.
Duys
Niet bij de deur, ook niet op voorzien om iets te vinden, maar als je dan iets vindt en een slang tegenkomt is dit gewoon positief.
Van toen af dacht ik dat ik mogelijk iets bijzonder kon vinden en ik had al het plan opgevat om de plaatselijke universiteit te contacteren.
Maar zover is het niet gekomen.
PS recente mollusken uit Turkije brengen is geen probleem, wel niet als handelaar.
Duys