Groundshots Eemienfossielen
Antw: Groundshots Eemienfossielen
Nog een kleine toevoeging, via via heb ik per mail weer wat geleerd: de Bittiums zijn geen B. reticulatum, maar B. jadertinum. Het verschil zit hem in de details en wordt beschreven en afgebeeld in Spirula 385.
Groeten,
Bram
Groeten,
Bram
Nog recent een natuurfilm over de Oostzee gezien, interessant dat in de Botnische golf het water brak staat, doordat er zoveel rivieren en dooiwater in terechtkomt.
Zo leven er in in dat stuk zee veel zoetwaterdieren.
Had even de pleistocene kaarten van Nederland bekeken, maar je moet echt een samenloop van omstandigheden hebben zoals een nauwe zeeëngte(Botnische golf), veel zoetwater dat erin uitmondt, was iig visueel een leuke gedachte om ergens de ijskappen in het pleistoceen met smeltwater te zien, etc, etc
Duys
Zo leven er in in dat stuk zee veel zoetwaterdieren.
Had even de pleistocene kaarten van Nederland bekeken, maar je moet echt een samenloop van omstandigheden hebben zoals een nauwe zeeëngte(Botnische golf), veel zoetwater dat erin uitmondt, was iig visueel een leuke gedachte om ergens de ijskappen in het pleistoceen met smeltwater te zien, etc, etc
Duys
Prachtige fotos Bram, ik geloof dat je vinger ook aardig gefosiliseerd word met al die kalk.(grapje). Gr.Benbram schreef:
Vandaag ben ik met mijn vader weer eens wezen zoeken op een opgespoten terrein met voornamelijk marien Eemien. Mijn vader heeft de supermacrofunctie op zijn camera eens getest. Enjoy
Groeten,
Bram
[Bewerkt door Bram op 06-04-2012 om 20:05 NL]
0000000000
- Spongebob
- Has thanked: 413 times
- Been thanked: 635 times
Schitterende foto's Bram.
Het is alsof ik ze zó van het scherm kan pakken.
Welke camera hebben jullie gebruikt?
Mvg, Tom
PS: Dit bericht heb ik dus destijds gemist.
[Bewerkt door Spongebob op 08-10-2012 om 20:44 NL]
Het is alsof ik ze zó van het scherm kan pakken.
Welke camera hebben jullie gebruikt?
Mvg, Tom
PS: Dit bericht heb ik dus destijds gemist.
[Bewerkt door Spongebob op 08-10-2012 om 20:44 NL]
Time fades away (Neil Young)
Dank voor de reacties.
Tom, de camera is een Fujifilm FinePix S3300.
Groeten,
Bram
Tom, de camera is een Fujifilm FinePix S3300.
Groeten,
Bram
dag Bram,
ik zie hier vooral Echinocyamus pusillus, het zeeëgeltje en natuurlijk het leidfossiel Bittium reticulatum maar voor de rest ziet het er nogal kaal uit. Mag ik weten waar het terrein is?
Groeten,
Friedrich van der Wart uit Haarlem
ik zie hier vooral Echinocyamus pusillus, het zeeëgeltje en natuurlijk het leidfossiel Bittium reticulatum maar voor de rest ziet het er nogal kaal uit. Mag ik weten waar het terrein is?
Groeten,
Friedrich van der Wart uit Haarlem
Friedrich van der Wart
- Jurassic Lars
- Been thanked: 2 times
Hoi Bram,
Wat een grappig zeeegeltje!
Van Lars
Wat een grappig zeeegeltje!
Van Lars
MOSASAURUS LARS: