Even voorstellen
Even voorstellen

Goeienavond iedereen!
Ik ben Gijs de Reijke, een 26-jarige Bosschenaar met een passie voor geologie. Sinds ik een jaar of 5 was ben ik al geboeid door fossielen, eerst vooral door die van dinosauriërs. In de loop van de jaren is dat uitgebreid naar andere fossielen. Gaandeweg werd ook mijn interesse in andere gebieden binnen de geologie groter, vooral op het vlak van vulkanisme.
Sinds kort heb ik de hobby van het fossielen zoeken weer opgepikt, wat heeft geresulteerd in een aantal trips naar de Eifel in de afgelopen maanden. Ik kom graag in dat gebied, nog altijd voornamelijk vanwege het vulkanisme dat zich er heeft voorgedaan en nog altijd kan voordoen.
Buiten mijn passie voor geologische onderwerpen fotografeer ik graag onweer ('stormchasen'), ben ik gek van wielrennen en drink ik graag zo nu en dan een speciaalbiertje. Ook geniet ik erg van mijn jaarlijkse backpacktrips naar de Schotse Hooglanden. Mijn dagelijkse bezigheden bestaan onder andere uit studeren (leraar aardrijkskunde) en mijn werk als fietskoerier in mijn woonplaats 's-Hertogenbosch.
De komende tijd hoop ik me wat meer wegwijs te maken op dit forum, vooral wanneer het gaat over het determineren en prepareren van vondsten. Interesse om een dagje fossielen zoeken op te zetten? Aarzel niet om contact op te nemen, zeker wanneer het om de Eifel gaat ^_^ !
(De afbeelding is een foto van mij uit augustus 2011 op Etna. Op de achtergrond 'Mongibello' te zien, het gebied rond de centrale top)
[Bewerkt door GdeReijke op 16-10-2012 om 12:07 NL]
Antw: Even voorstellen
Hallo Gijs,
Welkom op het forum! Ik ben al een tijdje wat minder actief op het forum, maar ik lees wel alles wat voorbij komt. Ik zit nu toevallig in de Eifel, dus mocht je deze week tijd hebben voor een dagje zoeken, laat het dan maar even weten. Wellicht kunnen we iets afspreken.
Vriendelijke groeten,
Tim
Welkom op het forum! Ik ben al een tijdje wat minder actief op het forum, maar ik lees wel alles wat voorbij komt. Ik zit nu toevallig in de Eifel, dus mocht je deze week tijd hebben voor een dagje zoeken, laat het dan maar even weten. Wellicht kunnen we iets afspreken.
Vriendelijke groeten,
Tim
Nur indem man sich über das Bekannte
völlig verständigt hat, kann man
miteinander zum Unbekannten
fortschreiten.
völlig verständigt hat, kann man
miteinander zum Unbekannten
fortschreiten.
Hallo Gijs,
Allereerst natuurlijk welkom op dit forum.
Eindelijk weer iemand die in de Eifel zoekt.
Ik kom daar sinds 1998 en heb daar het nodige al gevonden. De laatste 2 jaar ben ik daar door omstandigheden niet meer geweest. Dat heeft er toe geleid dat ik mij ben gaan bezig houden met de determinatie.
Ik ga als uitgangsplaats altijd naar Gerolstein en leg mij vooral toe op de Prümer, Gerolsteiner en Hillesheimer Mulde.
Mocht je meer willen weten dan hoor ik het wel.
Groetjes,
Cora
Allereerst natuurlijk welkom op dit forum.
Eindelijk weer iemand die in de Eifel zoekt.
Ik kom daar sinds 1998 en heb daar het nodige al gevonden. De laatste 2 jaar ben ik daar door omstandigheden niet meer geweest. Dat heeft er toe geleid dat ik mij ben gaan bezig houden met de determinatie.
Ik ga als uitgangsplaats altijd naar Gerolstein en leg mij vooral toe op de Prümer, Gerolsteiner en Hillesheimer Mulde.
Mocht je meer willen weten dan hoor ik het wel.
Groetjes,
Cora
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Dag Gijs, welkom!
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
Bedankt
!
@ Tim: deze week wordt ivm grote drukte voor mij helaas lastig
@ Cora: Ik heb wel eens wat gezocht rondom Gerolstein, maar me eigenlijk ook netjes gehouden aan de daar geldende beperkingen wat betreft fossielen zoeken
. De Prümer Mulde lijkt vanuit dat oogpunt momenteel meer te bieden, zeker rondom Weinsheim
. De eerste keren dat ik redelijk grote hoeveelheden fossielen heb gevonden waren in de bossen bij Schönecken in de zomers van '94 en '95, en dat waren dan voornamelijk (afdruken van) uiteenlopende soorten brachiopoden en crinoïden. Mocht een van ons naar de Eifel willen gaan, dan kunnen we vast wel iets regelen 
[Bewerkt door GdeReijke op 18-10-2012 om 01:43 NL]

@ Tim: deze week wordt ivm grote drukte voor mij helaas lastig

@ Cora: Ik heb wel eens wat gezocht rondom Gerolstein, maar me eigenlijk ook netjes gehouden aan de daar geldende beperkingen wat betreft fossielen zoeken

[Bewerkt door GdeReijke op 18-10-2012 om 01:43 NL]