Knokke : Praecursor of Hastalis
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Knokke : Praecursor of Hastalis

Hallo iedereen,met dit tandje twijfel ik tussen de eerder genoemde soorten ! iemand enig idee.GR 14 dagen terug gevonden.
strandjutters
- strandjutters
Antw: Knokke : Praecursor of Hastalis

Hallo Iedereen,ik had er gisterenavond weer ééntje,Isurus oxyrinchus zou het dan moeten zijn bij deze twee tandjes ? GR
strandjutters
Hoi Pascal
Volgens mij heb je gelijk met I. oxyrinchus. (als het met de afmetingen klopt mogelijk zelfs Isurus/Cosmopolitodus flandricus, maar dat is altijd een beetje moeilijk met strandvondsten).
Die eerste is voor mij niet helemaal duidelijk. Misschien ook I. oxyrinchus, maar de vorm van de tand doen mij denken aan Carcharias (cuspidata dan waarschijnlijk). Die zie je wel vaker zonder uitgesproken bijspitsen. Dan zou de wortel wel een voedingsgroeve moeten hebben of hebben gehad, maar dat is moeilijk te zien. Met de echte tand erbij misschien wel?
Groeten, Lex
Volgens mij heb je gelijk met I. oxyrinchus. (als het met de afmetingen klopt mogelijk zelfs Isurus/Cosmopolitodus flandricus, maar dat is altijd een beetje moeilijk met strandvondsten).
Die eerste is voor mij niet helemaal duidelijk. Misschien ook I. oxyrinchus, maar de vorm van de tand doen mij denken aan Carcharias (cuspidata dan waarschijnlijk). Die zie je wel vaker zonder uitgesproken bijspitsen. Dan zou de wortel wel een voedingsgroeve moeten hebben of hebben gehad, maar dat is moeilijk te zien. Met de echte tand erbij misschien wel?
Groeten, Lex
- strandjutters

Hallo Lex,bijde tandjes hebben als voedingsgroeve een klein gaatje.Tandjes zijn zoals je ziet bijna even groot.cosmopolitodus flandricus zou leuk zijn ,die had ik nog niet op naam in mijn verzameling.GR
strandjutters
- strandjutters
Hallo Jeroen,deze topic haal ik terug boven want deze ging over die vorm van tandjes.
Ik kan er reeds bijvertellen dat alle Miocene vondsten van deze plaats zeer sterk gerold zijn,dit is niet zo van de laat Eocene en Oligocene vondsten van deze plaats,ik vind er mijn mooiste tandjes.GR
Ik kan er reeds bijvertellen dat alle Miocene vondsten van deze plaats zeer sterk gerold zijn,dit is niet zo van de laat Eocene en Oligocene vondsten van deze plaats,ik vind er mijn mooiste tandjes.GR
strandjutters
- strandjutters
Hallo iedereen,verder voor de rest deze soorten daar reeds gevonden.
Alopias exigua
Carcharias acutissima
Carcharhinus elongatus
Cetorhinus parvus
Physogaleus latus
Squatina amgeloides
Lijken mij ook iets Oligoceens te hebben.GR Pascal
Alopias exigua
Carcharias acutissima
Carcharhinus elongatus
Cetorhinus parvus
Physogaleus latus