poppen
poppen

Tijdens het spoelen met zoet water van een pas gevonden Wisent tibia kwamen er 7 lege en 1 volle vliegenpop in de spoelbak.
Gelukkig heb ik ze herkend en niet met het zoutige water weggegooid.
Schijnt behoorlijk zeldzaam te zijn.
Ik zal ze laten onderzoeken.
Een groet van Paul.
We don't know what we don't know
Antw: poppen
Heb je het bot telang laten staan of heb je het op het strand gevonden. Dan is het wel mogelijk dat er vliegen op hebben gezeten.Basil schreef:
Tijdens het spoelen met zoet water van een pas gevonden Wisent tibia kwamen er 7 lege en 1 volle vliegenpop in de spoelbak.
Gelukkig heb ik ze herkend en niet met het zoutige water weggegooid.
Schijnt behoorlijk zeldzaam te zijn.
Ik zal ze laten onderzoeken.
Een groet van Paul.
dat ze fossiel zijn lijkt me wel uitgesloten.
Gr.Ben
0000000000
Het kunnen wel degelijk fossiele poppen zijn
in het boek over "De Grote Wielen" van Anton Verhagen , onderzoekt Bjorn De Wilde in hoofdstuk 8 De fossiele vliegenpoppen die uit de kamers van een Mammoetschedel werden gespoeld
Diertjes werden zelfs op naam gebracht als subarctische aasvlieg Protophormia terraenovae (blauwe keizervlieg genoemd)
Deze vlieg werd voor het eerst gevonden in de schedel van een steppewisent uit het Belgische Zemst. Momenteel komen de vliegen nog steeds voor binnen de poolcirkel.
in het boek over "De Grote Wielen" van Anton Verhagen , onderzoekt Bjorn De Wilde in hoofdstuk 8 De fossiele vliegenpoppen die uit de kamers van een Mammoetschedel werden gespoeld
Diertjes werden zelfs op naam gebracht als subarctische aasvlieg Protophormia terraenovae (blauwe keizervlieg genoemd)
Deze vlieg werd voor het eerst gevonden in de schedel van een steppewisent uit het Belgische Zemst. Momenteel komen de vliegen nog steeds voor binnen de poolcirkel.
Theo
Antw: Antw: poppen
Hoi, Theo je zal wel gelijk hebben .Theo schreef:
Het kunnen wel degelijk fossiele poppen zijn
Blijft vreemd dat die poppen er in zijn gebleven na al die transporten van zoveel jaren. niets is dus onmogelijk blijkt wel weer. Gr.Ben
0000000000
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Wauw, erg leuk.
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
Antw: Antw: Antw: poppen
Hallo Ben, Theo heeft inderdaad gelijk.
Hoi, Theo je zal wel gelijk hebben .
Vliegen leggen geen eitjes op een bot waar geen vlees aan zit. De larven van de vlieg aten zich rond, kropen door b.v. bloedvatdoorgangen het bot binnen en verpopten zich daar om vervolgens door diezelfde uigangen als vlieg de gastheer te verlaten.
Er zijn inderdaad slechts enkele vondsten gedaan.
Een groet van Paul.
Ze kwamen overigens uit dit bot. Ook bijna ongelofelijk dat het slechts licht beschadigd is na door een aantal pompen en een paar kilometer buis vertransporteerd te zijn.
Een groet van Paul.
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Hallo Paul,heb je ook een foto van het gaatje waar ze zijn uitgekomen,dit interesseert mij wel.GR
strandjutters
Hoi Pascal, wil je een foto van het gaatje waar de vliegen destijds uit kropen of een foto van de beschadiging waar de poppen uit gekomen zijn.
Groet van Paul
Groet van Paul