kiezen en een wel heel opmerkelijke vondst op zandmotor

Laat hier je fossielen determineren. Voorzie duidelijke foto's en vermeld zo mogelijk de grootte, de vindplaats en de ouderdom.
GeoEd
Contacteer:
Antw: kiezen en een wel heel opmerkelijke vondst op zandmotor

Bericht door GeoEd » 28 okt 2012, 22:29

Afbeelding

Ziet er mooi uit. Goed nathouden voorlopig anders valt de buitenkant alsnog uit elkaar, Dat overkwam mij met deze kies.
Ik moet hem nog conserveren. Ik dacht aan nagellak om de stukjes die afgesprongen zijn weer op zijn plaats te zetten

Ed Stevenhagen

maarten76
Contacteer:
Antw: Antw: kiezen en een wel heel opmerkelijke vondst op zandmotor

Bericht door maarten76 » 29 okt 2012, 00:25

GeoEd schreef:
Ziet er mooi uit. Goed nathouden voorlopig anders valt de buitenkant alsnog uit elkaar, Dat overkwam mij met deze kies.
Ik moet hem nog conserveren. Ik dacht aan nagellak om de stukjes die afgesprongen zijn weer op zijn plaats te zetten
Hij ligt nu inderdaad te ontzilten, daarna zou hij normaal gesproken, na drogen, in een wit bad gaan. Maar nu zat ik er net over te denken voor velpon/aceton te gaan . Ik krijg bij het witte bad namelijk geen glans meer op kiezen en dat zou ik bij deze nou wel mooi vinden. Maar moet eerst even oefenen op de paardenkies.

Jouw kies ziet er toch nog heel mooi uit. Die moet nog wel te redden zijn. Bedankt voor je reactie!

maarten76

Als je je ogen open houdt, een beetje kijkt
en er oog voor hebt
dan vind je altijd wel wat. Iets moois of
ergens van, dat maakt
niet uit. http://brilmans.tumblr.com/

Frederik
Administrator
Has thanked: 9 times
Been thanked: 47 times
Contacteer:

Bericht door Frederik » 29 okt 2012, 10:24

Met het gevaar van een beetje in herhaling te vallen, maar zou je met zo'n mooie kiezen in de ontziltbak niet overwegen om een hoogwaardiger conserveringsmiddel aan te brengen, type Osteofix of Paraloid? Als paraloid iets dikker wordt aangebracht kan het ook wel een glansje nalaten als je dat mooi vindt.

Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)

maarten76
Contacteer:
Antw: Antw: kiezen en een wel heel opmerkelijke vondst op zandmotor

Bericht door maarten76 » 29 okt 2012, 11:07

Frederik schreef:
Met het gevaar van een beetje in herhaling te vallen, maar zou je met zo'n mooie kiezen in de ontziltbak niet overwegen om een hoogwaardiger conserveringsmiddel aan te brengen, type Osteofix of Paraloid? Als paraloid iets dikker wordt aangebracht kan het ook wel een glansje nalaten als je dat mooi vindt.
Kun je daar ook een badje van maken om ze in onder te dompelen? Lees dat je ze met een Kwastje moet insmeren. Na het ontzilten vind ik het namelijk wel een fijn idee als het fossiel van binnen en buiten geconserveerd is. Mijn witte bad werkt op zich prima, maar als het veel uitmaakt vind ik het een overweging waard om Paraloid te gebruiken.

Is het echt veel beter?

maarten76

Als je je ogen open houdt, een beetje kijkt
en er oog voor hebt
dan vind je altijd wel wat. Iets moois of
ergens van, dat maakt
niet uit. http://brilmans.tumblr.com/

Bram
Antw: Antw: Antw: kiezen en een wel heel opmerkelijke vondst op zandmotor

Bericht door Bram » 29 okt 2012, 22:04

maarten76 schreef:
Is het echt veel beter?
Daar lijkt niemand (inc. professionals bij musea) het over eens te zijn.

Groeten,
Bram

jkeijzer
Has thanked: 48 times
Been thanked: 95 times

Bericht door jkeijzer » 30 okt 2012, 18:42

Hierbij nog een link over een hyenacoproliet welke werd gevonden bij 'prospectie' naar fossiele resten in het zandwingebied voor MV2. Bevat een beknopte beschrijving van het leefgebied destijds.

http://www.portofrotterdam.com/nl/actue ... rdzee.aspx

Plaats reactie