Steen uit de maasvlakte
Steen uit de maasvlakte
Hallo,
Ik ben nieuw op dit forum en ga regelmatig op fossielenjacht. Van de meeste fossielen die ik gevonden heb weet ik via deze site welke het zijn.Ik heb sinds een paar jaren ook deze steen in mijn bezit en hij doet mij denken aan een ei.Misschien is het wat ver gezocht maar ik wil hem toch eens tonen en kijken wat jullie er van vinden.Ik heb hem gevonden op een grindgroeve in Belgie langs de maas waar ik vroeger gewerkt heb.
Grtjs rob
Antw: Steen uit de maasvlakte
Hallo Rob,
Dit is een fragment van een kleibrood of septarie. Oorspronkelijk afkomstig uit de Boomse Klei. Wordt op heel wat plaatsen gevonden waar de Boomse Klei deels geerodeerd is.
Dit is een fragment van een kleibrood of septarie. Oorspronkelijk afkomstig uit de Boomse Klei. Wordt op heel wat plaatsen gevonden waar de Boomse Klei deels geerodeerd is.
"Ammonites are the quintessential
fossils, seemingly covering all the
major themes of paleontology"
Eldredge 1996
fossils, seemingly covering all the
major themes of paleontology"
Eldredge 1996
Hallo Rob, jij schrijft Maasvlakte maar je bedoelt vml. Maasdal. Mijn steen komt uit Willebroek(Schelde sluis) hij is gevonden in de klei (Oligoceen). De kern is gepyritiseert.
Gr.Ben-Lochem
0000000000
Ik bedoel Septarien knol.
[Bewerkt door scherven op 01-11-2012 om 10:26 NL]
[Bewerkt door scherven op 01-11-2012 om 10:26 NL]
0000000000
Hallo ,
Bedankt voor jullie deskundige uitleg. Ik wist wel dat een ei wat ver gezocht was, maar wilde toch een bevestiging.Weer wat wijzer geworden.Het moet inderdaad maasdal zijn.
Grtjs Rob
Bedankt voor jullie deskundige uitleg. Ik wist wel dat een ei wat ver gezocht was, maar wilde toch een bevestiging.Weer wat wijzer geworden.Het moet inderdaad maasdal zijn.
Grtjs Rob