Determinatie schedelfragment
-
- Been thanked: 4 times
Determinatie schedelfragment
Op vakantie in Denemarken heb ik dit jaar samen met mijn vriendin dit stukje van een schedel gevonden. Aangezien er op hetzelfde stukje strand ook een dood aangespoelde zeehond lag, dachten wij dat het misschien ook van een zeehond afkomstig kon zijn. Qua grote zou het kunnen, en de vorm heeft er ook wel wat van weg, maar ik durf het niet met zekerheid een zeehond te noemen. Is er iemand die de kennis heeft om aan dit stukje bot een diersoort te noemen?
Het fragment is circa 8 x 8 x 6 cm, gevonden op het strand bij Rodbyhavn in Denemarken en is m.i. niet fossiel.
Alvast bedankt voor de reacties,
Gr.Erik
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Re: Determinatie schedelfragment
Hallo Erik,waarschijnlijk gaat het hier om een schedelfragment van een jonge Zeehond.Zeker recent,maar ja duizend jaar is ook recent.we spreken pas over fossiel ,vanaf Holoceen,of laat Pleistoceen.Het moet eigenlijk een beetje versteend zijn .GR Pascal
strandjutters
- Tim Hansen
Beste Erik,
Heb je al eens gekeken bij bruinvis?
Daar lijkt hij me beter mee overeen te komen dan met zeehond.
Tim
Heb je al eens gekeken bij bruinvis?
Daar lijkt hij me beter mee overeen te komen dan met zeehond.
Tim
-
- Been thanked: 4 times
Bedankt voor de reacties!
Ik neem aan dat de schedel links op de foto van een bruinvis is? want hiermee komt hij het meeste overeen.
Gr. Erik
Ik neem aan dat de schedel links op de foto van een bruinvis is? want hiermee komt hij het meeste overeen.
Gr. Erik