kwarts lijmen

Discussieer hier over mineralen in het algemeen
Plaats reactie
Alopias
kwarts lijmen

Bericht door Alopias » 02 nov 2012, 19:20

Hallo iedereen,
ik heb een tijdje geleden voor een kleine prijs een aantal stukken kwarts gekocht op de rommelmarkt. Ik heb ontdekt dat twee van deze stukken op elkaar passen. dit stuk was gebroken in twee stukken toen ik ze kocht. Uiteraard wil ik ze nu weer aan elkaar lijmen maar ik weet niet goed hoe ik dat het best doe en met welke soort lijm. Ik dacht aan secondenlijm maar ik vraag het toch liever eens voor dat ik domme dingen doe :). Wie kan mij helpen?
Alvast vriendelijk bedankt!

groetjes Aaron

Nullus finis longius si quod facis delectaris

adekker
Contacteer:
Re: kwarts lijmen

Bericht door adekker » 02 nov 2012, 20:43

Twee-componentenlijm van Bison. Werkt altijd goed bij mij. Heeft wel een behoorlijke tijd nodig om volledig uit te harden (na een half uurtje lijkt het al goed vast te zitten, maar na ongeveer 5 uur is het pas echt goed). Zorg er wel voor dat er geen luchtbelletjes in de lijm blijven zitten. Dit kun je voorkomen door de lijmvlakken tot het laatst toe een beetje heen en weer te bewegen.

Old rockhounds never die, they just slowly petrify!

Elbert
Been thanked: 1 time

Bericht door Elbert » 02 nov 2012, 20:44

Hallo Adron, secondenlijm lijkt me een prima middel voor deze klus en als je zorgt dat de te lijmen oppervlakken een heeeel klein beetje vochtig zijn (even HHhhggg!= adem erover), zal de lijm nog beter hechten.
Succes ermee!

groeten, Bert

Elbert

Alopias

Bericht door Alopias » 03 nov 2012, 19:55

Afbeelding

beiden bedankt voor de tips!
Ik ben voor de secondenlijm gegaan omdat deze sneller droogt en die Twee-componentenlijm van Bison ken ik niet en heb ik dan ook niet direct liggen denk ik ;) maar toch bedankt voor de tip!
Het lijmen ging foutloos. Kben maar begonnen met HHHhhhgggg dan ppsssssss de lijm erop en dan kkwwakk dicht geplakt. Het resultaat mag er toch zijn , niet?
Bedankt!

groetjes Aaron

[Bewerkt door Adron op 03-11-2012 om 19:55 NL]

Nullus finis longius si quod facis delectaris

Elbert
Been thanked: 1 time

Bericht door Elbert » 04 nov 2012, 15:41

Hallo, da`s een mooi stukkie geworden Aaron!

groeten, Bert

Elbert

Plaats reactie