Rotsbeentjes en Bulla's van Knokke en Cadzand .
Antw: Rotsbeentjes en Bulla's van Knokke en Cadzand .
erg leuk om dit topic te lezen.
ik heb wel wat bullas maar detemineerde nooit veder als dat.
Bedankt !
ik heb wel wat bullas maar detemineerde nooit veder als dat.
Bedankt !
intresse ligt voornamelijk in haaientanden uit nederland/belgie
- strandjutters
- Been thanked: 3 times

Hallo iedereen,vanavond wat info over de La Plata dolfijn.Ik heb nog geen volledige gevonden,maar was voor Mark toch duidelijk te determineren.
La Plata dolfijn ,is eigenlijk een rivierdolfijn,maar als één van de enige die toch de zee (Zoutwater aandurft)hij is dan ook meest te zien in mondingen van grote revieren,hij heeft ook de langste snuit van alle dolfijnen,15 % van zijn lengte,maar weegt maar 50 kg.
Ik plaats nog wat foto,om hem te vergelijken met Delphinidae (Gewone dolfijn)
Deze soort komt fossiel vaak voor in Mill,ook schedelfragmenten zijn daar gevonden,bij ons aan de kust is hij eerder zeldzaam als vondst.GR
strandjutters
- strandjutters
Antw: Rotsbeentjes en Bulla\\\'s van Knokke en Cadzand .

Hallo,hierbij nog wat verschillen tussen beide Fam : GR
Morgen doe ik de Fam:Iniidae(Ganges dolfijn)Mioceen Cadzand
strandjutters
- strandjutters

Hallo Iedereen,vanavond wat info over de Iniidae (Ganges Dolfijn)Ik heb nog geen volledige gevonden,dus moeten we het doen met een fragment uit mijn prille verzameling.
Deze soort is te herkennen aan de dubbele lop aan de linkse kant van dit exemplaar.Er leeft nu nog één soort van deze Fam:Ooit waren het er drie.Deze soort komt nog voor in het Ganges Reviergebied,maar is sterk bedreigt.
Zo te zien moet het slakkenhuis hoog op het Perioticum hebben gestaan.
Ik maak nog wat foto's van andere zijden.GR
strandjutters
- strandjutters

Hallo iedereen,hier wat kenmerken.
Maak nu een paar foto 's met La Plata samen.
Dit zal waarschijnlijk een niet zoveel voorkomende soort zijn uit Cadzand,als iemand een volledig exemplaar heeft van die vindplaats ,zou ik die graag eens zien,ik ben benieuwd naar de volledige vorm.GR
strandjutters
Strandjutters,
Dat is wel speciaal, ik had al gehoord van Braziliaanse rivierdolfijnen, Chinese, die zijn uitgestorven, Gangesdolfijnen nog nooit van gehoord. Maar het punt, komt er dus op neer dat die soorten, ginds zijn geraakt en gebleven.
Dacht steeds dat die soorten specifiek per locatie geëvolueerd waren.
Duys
Dat is wel speciaal, ik had al gehoord van Braziliaanse rivierdolfijnen, Chinese, die zijn uitgestorven, Gangesdolfijnen nog nooit van gehoord. Maar het punt, komt er dus op neer dat die soorten, ginds zijn geraakt en gebleven.
Dacht steeds dat die soorten specifiek per locatie geëvolueerd waren.
Duys
- strandjutters
Hallo Duys,dolfijnen zijn geen grensvolgers ,maar klimaatvolgers.Vroeger kwam La Plata hier voor,nu niet meer,Het is aan de hand van deze vondsten dat ze weten dat ze hier ooit hebben geleefd,waarschijnlijk waren er hier warme periodes in het Mioceen en Plioceen.Wij praten op dit forum hier over een Miljoen jaar of dat het niets is,maar in één miljoen jaar kan er wel heel wat gebeurd zijn,waar we nu nog niets over weten.GR
strandjutters
- strandjutters

Hallo iedereen,bij deze de twee verschillen in de linkerlop,het is duidelijk dat Ganges dolfijn toch een aparte heeft,dit zie ik niet bij gelijk welke ander soort die ik nu heb.
Ik heb er nog ééntje te gaan:Fam: Monodontidae . Beluga - Narwal een kleine soort die Mark niet kende ,uit Ned- Belg
Ik moet het zelf nog eens goed bekijken,wat de verschillen zijn met Gewone Dolfijn (Delphinidae)
strandjutters
- strandjutters

Hallo iedereen,bij deze de twee Monodontidae die ik heb gevonden,de grootste is wel vrij zeldzaam en heb ik gevonden in Knokke.De tweede is eerder klein,en niet bekend van hier,het gaat volgens Mark Walvis over een Beluga of Narwal,hier op de foto zie je beiden samen,hij lijkt zeer goed op een Delphinidae,maar toch zijn er verschillen.
Misschien zit hij wel in verzamelingen onder de naam Delphinidae? Ik toon morgen wat verschillen.GR
strandjutters
- strandjutters

Hallo,bij deze wat verschillen tussen deze Monodontidae en Delphinidae.Nu nog een paar van een andere zijde.
strandjutters