Rare vraag
Rare vraag

Beetje een rare vraag misschien maar toen wij afgelopen week op het strand de kaloot aan het lopen waren vonden wij dit stukje steen.Omdat het de vorm van een drolletje heeft zei ik voor de grap dat het een fossiel drolletje was en moest het dus ook prompt mee. Tot mijn grote verbazing vertelde mij een passerende strandganger die even onze vondsten kwam bekijken dat dit volgens hem nog wel eens een drolletje kon zijn.Nu komt mijn vraag. Is het werkelijk mogelijk om fossiele drolletjes te vinden en zo ja lijkt dat dan op wat wij hebben gevonden?
Groeten Frank
P.S. Bedankt voor de reacties op mijn vorige vragen
Antw: Rare vraag
Ja, het is mogelijk om fossiele uitwerpselen te vinden maar -ik blijf het verkondigen- mijns inziens wordt maar al te snel op een onbekende vorm het woord \"fossiele stront\" geplakt. ik zou dus zeggen: nee dit is geen fossiele shit maar gewoon een willekeurig gevormd fosforietsteentje, met misschien hier en daar een afgesleten wormgang (de twee streepjes)
Post mortem we sort 'em!
Antw: Antw: Rare vraag
Het gaat hier inderdaad om een fossiele corproliet (drolletje), normaal ziet men beter de \'gedraaide\' structuur, onderaan is dat nog wat te zien, in sommige sedimenten komen deze massaal voorCasper schreef:
Ja, het is mogelijk om fossiele uitwerpselen te vinden maar -ik blijf het verkondigen- mijns inziens wordt maar al te snel op een onbekende vorm het woord \"fossiele stront\" geplakt. ik zou dus zeggen: nee dit is geen fossiele shit maar gewoon een willekeurig gevormd fosforietsteentje, met misschien hier en daar een afgesleten wormgang (de twee streepjes)