Rotsbeentjes en Bulla's van Knokke en Cadzand .

Laat hier je fossielen determineren. Voorzie duidelijke foto's en vermeld zo mogelijk de grootte, de vindplaats en de ouderdom.
strandjutters
Been thanked: 3 times
Antw: Rotsbeentjes en Bulla's van Knokke en Cadzand .

Bericht door strandjutters » 18 nov 2012, 19:18

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hallo iedereen,hier een paar foto van de kleinste perioticum die ik nu volledig heb gevonden,waarschijnlijk de soort La plata (Rivierdolfijn)deze heeft Hans ook vaak gevonden in Mill denk ik .GR

strandjutters

strandjutters

Bericht door strandjutters » 18 nov 2012, 22:12

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hallo iedereen,ik was nog geen vijf min op het strand vanmorgen toen ik deze vond(Cadzand) ik heb ongeveer deze vorm en lengte in Knokke gevonden en werd door Mark gedetermineerd als Squalodon,het slakkenhuisje is afgebroken maar voor de rest lijkt ie perfect,ik ben benieuwd bij mijn volgende ontmoeting of ik in de juiste richting zit.

De eerste keer toen Mark hier was heb ik gewoon de beentjes getoond en afgewacht naar zijn antwoord,nu geef ik er een naam aan en kijk ik hoeveel ik er goed heb bij mijn volgende ontmoeting.GR

[Bewerkt door strandjutters op 18-11-2012 om 22:14 NL]

strandjutters

strandjutters

Bericht door strandjutters » 18 nov 2012, 22:33

Afbeelding

Hallo iedereen,het is niet omdat ik geen hoorbeentjes vind in Knokke vandaag,dat ik mijn oude gewoontes verlies,ze zitten nog in een potje water om wat te ontzilten.Ik zit nu toch al ruim boven de 9000 Trivia's.Frank Wesselingh had zoiets nog nooit gezien en heeft er tal van foto's van gemaakt. ook zal mijn verzameling gebruikt worden en onderzocht worden om een algemeen beeld te krijgen van de soorten aan de Belgische en Ned Kust.GR

strandjutters

trilobietje

Bericht door trilobietje » 23 nov 2012, 12:14

Hoi,

Bedankt om de verschillen tussen rotosbeentjes en bulla's toe te lichten.
Heel interessant !
Als ik ze voorheen wel eens niet opraapte, zal ik ze nu toch anders bekijken. :-)

wie niet zoekt, niet vindt

strandjutters

Bericht door strandjutters » 23 nov 2012, 22:06

Hallo Marleen,ik probeer wat duidelijkheid te brengen in deze Mat: samen met Mark Walvis,de determinatie van mijn eerste rotsbeentjes en Bulla's zijn door hem gedetermineerd,de rest van mijn vondsten staan met een vraagteken.

Ik heb gisteren terug contact gehad met Mark,en we spreken af voor onze volgende afspraak,om mijn nieuwe vondsten te determineren,nu luister ik zeker nog naar de experts,ook Sander weet hier al aardig wat van,ik wil dit ook leren kennen omdat het gaat over vondsten van mijn vindplaatsen,allé plaatsen die ik vaak bezoek ,ze zijn niet van mij hoor.GR Pascal

[Bewerkt door strandjutters op 23-11-2012 om 22:07 NL]

strandjutters

SantanaFormatie
Been thanked: 1 time

Bericht door SantanaFormatie » 24 nov 2012, 18:38

Hoi Pascal,

Dat zijn weer leuke gehoorbeentjes.

Het kleine gehoorbeentje zou van een rivierdolfijn kunnen zijn maar ik neig meer richting de bruinvissen. Dit omdat het gehoorbeentje niet echt gerond is onder de kop.

Je andere gehoorbeen zou heel goed van een Squalodon kunnen zijn. Een andere optie zou nog een Eurhinodelphinidae kunnen zijn en dan zou de rechte hoek moeten zijn gekomen daardat het is afgebroken. Blijkt toch lastig zien van een foto maar Mark weet het wel.

Gr,
Sander

Keep searching because everything is never as it seems.

strandjutters

Bericht door strandjutters » 26 nov 2012, 20:10

Afbeelding

Afbeelding

Hallo iedereen,dit weekend was het mager zoeken,Zaterdag was nog wat, Zondag niets.

Zaterdag had ik wat fragmenten van Perioticums waaronder deze die ik nu toon,het slakkenhuis is half doorgebroken,en het is wel eens leuk om daar de binnenkant van te zien.Ik had ook nog twee mooie bulla's Zat:

Ik heb ook Mark Walvis terug aan de lijn gehad,en we hebben een volgende afspraak begin DEC: Datum nog niet precies besproken,of Mark komt naar hier of ik ga naar daar.We Zien wel,zeker dit jaar nog een update.GR

[Bewerkt door strandjutters op 26-11-2012 om 20:11 NL]

strandjutters

SantanaFormatie
Been thanked: 1 time

Bericht door SantanaFormatie » 26 nov 2012, 21:53

Hoi Pascal,

Aparte vondst zo met het slakkenhuis zo open maar het geeft een mooie kijk binnenin.
Het gaat hier waarschijnlijk om een Delphinidae sp.

Ben benieuwd wat Mark van je vondsten vind.

Gr,
Sander

Keep searching because everything is never as it seems.

strandjutters

Bericht door strandjutters » 28 nov 2012, 22:45

Hallo Sander,Mark vind het interessant en wilde dit jaar nog een afspraak.waarschijnlijk 8 Dec;GR

strandjutters

strandjutters
Antw: Rotsbeentjes en Bulla\\\\\\\\\\\\\\\'s van Knokke en Cadzand .

Bericht door strandjutters » 02 dec 2012, 17:50

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hallo iedereen,vandaag was het weer niet leuk zoeken in Cadzand,de noorderwind en het vroege tij van vanmorgen zorgden ervoor dat alles bijna terug onder een laag zand was verdwenen.Mijn bedoeling was eigenlijk wat gruis te verzamelen en terug naar huis te gaan.Op de plaatsen waar ik normaal zoek was niets anders te vinden dan zand.Ook zijn er grote grondwerken bezig de laatste 14 dagen,ze bouwen een grote dam van enkele 100 vierkante meters op de plaats waar normaaal nog de resten liggen van de opspuiting van de jaren 80 tig,de plaats waar Stijn en Jordy zoeken verdwijnt onder meters zand,wat juist de bedoeling is van de werken weet ik niet,ik kan het ook niet vragen want ze werken niet in het weekend.Iemand die de plaats een beetje kent,ze zijn aan het opvoeren ter hoogte van de palen waar vroeger opstond verboden toegang,in dit is toch ruim 3 meters hoog ,die palen verdwijnen onder het zand,daarna versterken ze deze wanden met meters dikke steenlagen,het ziet er dus niet naar uit dat de werken enkel een voorlopig iets zullen zijn ,maar een permanente doel hebben,jammer om zo de laatste restjes van de Sluise hompels opspuiting te zien verdwijnen.Ik heb een uurtje gezocht op plaatsen waar wat fosforiet was vrijgekomen door de Noorderwind.Ik had toch nog drie Perioticums Twee Bulla's wat tandjes en een haaienwervel.

Zondag namiddag 9 dec heb ik mijn volgende afspraak bij Mark Walvis thuis.Ik zie er al naar uit.

Vandaag had ik terug een Perioticum met een groef aan de achterkant,ik denk dat de laatste twee van Spitsnuitdolfijnen zijn ,maar ik vraag toch eens aan Mark of hij deze met een groef herkent(zie laatste perioticum.GR

Hallo Frederik of Herman,hebben jullie een idee waarom die schuine lijntjes opeens in de titel verschijnen ? GR

[Bewerkt door strandjutters op 02-12-2012 om 17:58 NL]

[Bewerkt door strandjutters op 02-12-2012 om 18:03 NL]

[Bewerkt door strandjutters op 02-12-2012 om 18:07 NL]

strandjutters

Plaats reactie