Onbekend Winterswijk

Laat hier je fossielen determineren. Voorzie duidelijke foto's en vermeld zo mogelijk de grootte, de vindplaats en de ouderdom.
Plaats reactie
Opal
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times
Onbekend Winterswijk

Bericht door Opal » 20 nov 2012, 21:16

Afbeelding

Hallo,

Hierbij een tot nog toe onbekende vondst van begin augustus dit jaar. Evenals de vondst van Wim (andere discussie) was hiervan ook maar een kleine 1 tot 2 mm te zien. Nu is de complete lengte een kleine 6 centimeter.
Ik had het eerst tot oefenobject gebombadeerd. Er zijn inmiddels ook een aantal stukjes vanaf gesprongen. Maar hier begon ik steeds meer spijt te krijgen. Nu dan ook maar begonnen met af en toe fixeren met velpon/aceton oplossing. Helaas toch al een aantal beschadigingnen.

Ondanks dat het nog niet geheel uit de matrix is verwijderd: kan iemand mij helpen met de determinatie?

Bij voorbaat dank.

Mvg

Rolf

't geet zo als 't geet!

adekker
Contacteer:
Antw: Onbekend Winterswijk

Bericht door adekker » 24 nov 2012, 17:15

Vreemd genoeg is het eerste wat in mij opkomt: een schedeldeel. Waarom weet ik niet, het is puur gevoelsmatig.
Ik bemerk dat er de nodige krassen rondom het botdeel zichtbaar zijn. Het lijkt een preparatie-poging. Wees daar erg voorzichtig en zorgvuldig mee!
Het botdeel is in ieder geval afkomstig van een saurier-achtige.

Old rockhounds never die, they just slowly petrify!

Opal

Bericht door Opal » 24 nov 2012, 20:38

Hallo adekker,

Dit was ook een van mijn gedachten. Of misschien iets van een clavicula.

Helaas al ietwat te veel aan het fossiel verknoeid. Ik ben nu heel voorzichtig. Hopen dat het niet al veel te laat is.

't geet zo als 't geet!

Opal

Bericht door Opal » 25 nov 2012, 11:51

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hierbij nog een paar foto's.
De eerste is weer een totaal plaatje van wat tot nu toe vrij ligt.
Op de tweede heb ik een aantal kleuren aangebracht. De rode delen zijn heel dun/fragiel. De gele delen lijken de 'botten'. Wat de blauwe gedeeltes zijn: geen idee. Lijkt iets dat uit het andere is gedrukt.
Derde foto betreft het deel linksonder. Foto 4 is het rechterdeel en foto 5 het "blauwe" deel.

Wie kan mij helpen?

Grt

Rolf

't geet zo als 't geet!

Plaats reactie