Micro's, omdat ik ze mooi vind
Micro's, omdat ik ze mooi vind

Hier een foto van Microfossielen uit het
Krijt van Rio Torsero-Italië gewoon voor de afwisseling en omdat ik onderhand meer dan 100 microscoopslides vol heb met micro's van alle windstreken.
Niet altijd even heldere foto's door de geringe scherptediepte door de microscoop, maar ik vind juist dit soort zoekplaatjes leuk om naar te kijken.
Misschien zijn er ook anderen die dit soort plaatjes hebben?
Foto is ongeveer 7x7 mm.
Groet Rob
[Bewerkt door rebel op 26-11-2012 om 15:32 NL]
I love nature from the past, present and future.
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Antw: Micro's, omdat ik ze mooi vind
Hallo Rob,leuk ik verzamel ook al dit klein spul uit het residu van Knokke en Cadzand.
Ik begrijp niet goed wat je bedoelt met foto van 7 x 7 mm dit is toch wel erg klein voor een foto,en zijn deze fossietjes dan kleiner dan tiendes van mm.GR
Ik begrijp niet goed wat je bedoelt met foto van 7 x 7 mm dit is toch wel erg klein voor een foto,en zijn deze fossietjes dan kleiner dan tiendes van mm.GR
strandjutters

Hallo Strandjutters.
Hier nog een van de Taylor Marl-Texas - Krijt.
En inderdaad zo klein zijn ze vaak.
Het rondje wat je nu ziet is 10 mm. in diameter.Op de eerste foto zie je rechts nog net de rand van zo'n rondje.
Groet Rob
[Bewerkt door rebel op 26-11-2012 om 18:20 NL]
- strandjutters
Hallo Rob,leuk maar die dingetjes zijn toch niet met bloote oog te vinden,bijna zelfs niet met een loep.GR
strandjutters
Hoi
Ik gebruik hiervoor ook een stereomicroscoop.
Meestal kan ik ze er met een heel fijn pincet uitvissen, en als ze te teer zijn met een heel fijn penseeltje of een vochtige naald!
Ik gebruik hiervoor ook een stereomicroscoop.
Meestal kan ik ze er met een heel fijn pincet uitvissen, en als ze te teer zijn met een heel fijn penseeltje of een vochtige naald!
- strandjutters

Hallo Rob,t'ja ik heb geen stereomicroscoop,de eerste foto is wat ik uit één emmer vis,tweede foto een detail.Maar ze zijn nog wel te zien met het bloote oog,ik gebruik een loep om ze uit te zoeken,ben ook al de 50 gepasseerd Hé.de meest voorkomende fossielen zijn ,uit mijn residu waar ik nu mee bezig ben toch wel vissetanden.GR
(Ik zeef thuis ook nog eens met een twee mm zeef om het zand te verwijderen,en dan zijn die kleintjes die jij vind er al uit denk ik )
strandjutters
Strandjutters,
Om je een gedacht te geven, http://www.fossiel.net/forums/viewtopic ... picID=9897
De Forams die je ziet liggen tussen individuele zandkorreltjes. Geen kiezels, maar fijn zand.
Duys
Om je een gedacht te geven, http://www.fossiel.net/forums/viewtopic ... picID=9897
De Forams die je ziet liggen tussen individuele zandkorreltjes. Geen kiezels, maar fijn zand.
Duys
Antw: Micro\'s, omdat ik ze mooi vind
Hallo Rob, de foto,s zijn genomen van micros uit de Formatie van Oosterhout (Plioceen in de gemeente Lochem in de Achterhoek. Ik ben al ruim een jaar bezig om alles op schrift te brengen. De plaatjes zijn genomen door een oculair van mijn mic.(binoculair). Het betreft div. soorten foraminiferen. Gr.Ben
0000000000
Antw: Micro\'s, omdat ik ze mooi vind
Hallo Rob, nog 2 foto,s van klein spul oa. forms uit Spanje nl. Mar Menor bij Cartagena waar ik dit jaar in september was. Daar schep je alleen maar van dit spul op.Het is verspoeld materiaal uit het Eoceen en Mioceen. (determinatie Univ. van Utrecht). Da afd.geologie zit daar veel in de buurt.
Gr.Ben-lochem
0000000000
- strandjutters
Hallo ,dit is dus wel kleiner spul of waar ik naar zoek,vind het wel heel leuk.GR
strandjutters