Cadzand,wat vissetandjes uit gruis.
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Cadzand,wat vissetandjes uit gruis.

Hallo iedereen,hier wat van de vissetandjes(keeltandjes) die ik heb gevonden in twee emmers residu(schelpengruis)GR
strandjutters
Antw: Cadzand,wat vissetandjes uit gruis.
Schitterend Pascal!
I love nature from the past, present and future.
Hallo Strandjutters, het glimt je tegemoet.Prachtig. Wat zijn die bolletjes nou zijn dat roggenkiesjes uit de kauwplaaten? Zie er ook dolfijnen tandjes bij? Weet jij trouwens wat een rog allemaal in zijn bek had het is me nog steeds niet erg duidelijk bij dat dier. Kauwplaaten, stekels, kiesjes enz.
gr.Ben
gr.Ben
0000000000
Laatste foto ,middelste grote "tand" is een maalplaatje van een fossiele wulk, of dergelijke.uitleg is niet verheldered, maar er is mij ooit verteld dat deze dingen geen vissentanden zijn.
zitten er nog wel een paar tussen
zitten er nog wel een paar tussen
Theo
Tja,
het is iets van een mollusk, maar heb ook oa al gezien dat het van Scaphander is.
http://www.dmap.co.uk/fossils/
Bij Barton bij gastropodes, 9de rij van onder te beginnen, links.
Maar ik heb nog andere determinaties gezien, dacht ook bij soortenlijst op Forum.fossiel.
Duys
het is iets van een mollusk, maar heb ook oa al gezien dat het van Scaphander is.
http://www.dmap.co.uk/fossils/
Bij Barton bij gastropodes, 9de rij van onder te beginnen, links.
Maar ik heb nog andere determinaties gezien, dacht ook bij soortenlijst op Forum.fossiel.
Duys
- Carcharoides
- Has thanked: 3 times
- Contacteer:

Deze is gedetermineerd als Scaphander conicus en is ook gevonden in Cadzand (jaren terug).
- Xenina
- Has thanked: 23 times
- Been thanked: 12 times
Antw: Antw: Cadzand,wat vissetandjes uit gruis.
Heel interessant! Ik heb er aan de Zwarte polder erg veel van gevonden en me steeds gevraagd, wat dat voor rare dingetjes zijn. (Ik dacht eerst aan stukken van zeesternen.)Dus van een wulk of slak...Theo schreef:
Laatste foto ,middelste grote "tand" is een maalplaatje van een fossiele wulk, of dergelijke.uitleg is niet verheldered, maar er is mij ooit verteld dat deze dingen geen vissentanden zijn.
Groetjes, Xenina
[Bewerkt door Xenina op 28-11-2012 om 16:59 NL]
Hallo, het wulken fossieltje is dan een sluitplaatje dat op het levende deel van de slak zit en dat is van citine dus dat blijf dan bestaan.De slak sluit dan bij gevaar zijn huis af. Bij Pleistocene slakken komt het wel vaker voor dat je sluitplaatjes hebt. In elk geval een leuk gegeven en opmerkelijk dat Duys daar mee komt. Blijven we nog met mijn vraag over de bolletjes zitten. Gr.Ben
0000000000
en opmerkelijk dat Duys daar mee komt
Scherven,
die neem je bij iedere zoektocht mee in Antwerpen, de bolletjes zijn vissetanden, op naam noemen gaat moeilijk, maar soms valt er wel eens een naam als Pycnodus.
Duys
[Bewerkt door Duys op 28-11-2012 om 17:27 NL]
Scherven,
die neem je bij iedere zoektocht mee in Antwerpen, de bolletjes zijn vissetanden, op naam noemen gaat moeilijk, maar soms valt er wel eens een naam als Pycnodus.
Duys
[Bewerkt door Duys op 28-11-2012 om 17:27 NL]