stuk ellepijp?

Laat hier je fossielen determineren. Voorzie duidelijke foto's en vermeld zo mogelijk de grootte, de vindplaats en de ouderdom.
Mcgyver
stuk ellepijp?

Bericht door Mcgyver » 11 dec 2012, 13:43

Afbeelding

Afbeelding

Dag beste mensen, ik ben nieuw op dit forum maar al heel wat jaren bezig met natuur, fossielen verzamelen en dergelijke. Mijn fototoestel heeft de geest gegeven en dat is spijtig want ik heb heel wat vondsten waar ik graag jullie mening over zou willen. Deze vondst komt uit de Schelde, uit mijn eigen dorp, Steendorp, en ik heb deze gevonden in 1988-89 toen men bij ons de scheldedijken heeft heraangelegd met opgespoten zand vanuit de Schelde zelf. Daar zijn vele interessante zaken uitgekomen die ik hopelijk binnenkort aan jullie kan laten zien (van zodra ik dus een nieuw toestel heb.) Mijn excuses voor slechte foto's want ik ben geen techneut, gelukkig zijn mijn kinderen dat wel. Op het botfragment zijn ook denk ik bijtsporen te zien met een 38 mm tussenruimte. Ik dacht persoonlijk dat dit een stuk hertebot was(ulna) en dan zou de verwonding kunnen zijn veroorzaakt door een mogelijke beet in de poot. Again, dit is een veronderstelling. Ik heb wel veel botten gevonden met bijtsporen van hyena (sp.) die ik jullie binnenkort dan hopelijk ook zal tonen. Graag reacties aub. Met vriendelijke groeten, Dirk.

Op reis in een van de mooiste avonturen zelf...het leven!

Plaats reactie