Top3, verzamelwoede haaietanden
Top3, verzamelwoede haaietanden

Strandjutters sprak van een top10 haaietanden, waar ik zelf mijn top3 voorstelde, gaat echt over verzamelwoede en de tanden die me hierin rust brengen. Dacht ook aan een Megachasma, maar dit zijn ze.
PS Misschien zijn er nog mensen die wat foto's van hun top 3 willen maken?
Duys
[Bewerkt door Duys op 13-12-2012 om 11:41 NL]
Antw: Top3, verzamelwoede haaietanden

Hallo, hier m'n top 3 zelfgevonden haaientanden uit Cadzand, Zwarte polder
1ste foto: een mooie grote Isurus retroflexus van 4.5 cm zelf gevonden vorig jaar
2de foto: niet mooier maar wel een zeldzamere tand van de Megaselachus Megalodon van 3 cm gevonden vorig jaar
3de foto: niet de grootste maar m'n mooiste en zeldzaamste vond uit Cadzand, een Notorynchus cepedianus van 3 cm.. 100% gaaf!!!

Hier ook 3 tandjes waar ik heel veel heb moeten voor graven om ze uiteindelijk in m'n bezit te krijgen, soms kan je een zeldzamere soort al van de eerste keer vinden terwijl sommige tandjes maar niet in je zeef willen vallen...maar het moment dat je ze dan toch gevonden hebt, super gewoon!
Minilodon
Ook de Achterhoek doet even mee en wel Lochem. Foto 1, is; Lamna lerichei. Foto 2, is ;Galeocerdo. Foto 3, is ;Carcharias vorax.
Ik vermeld er wel bij dat ze gedetermineerd zijn door de forum leden om dat ik er weinig van weet. Uit mijn diepe boringen zijn ca. 16 Miocene-Pliocene soorten gekomen. dat zijn de gedeterimineerde soorten er zijn nog vele tandjes die nog geen naam hebben. Hiervan zullen er ongetwijfelt nog op het Forum verschijnen.
Gr.Ben-Lochem
0000000000
Antw: Antw: Top3, verzamelwoede haaietanden
Ik weet ook erg weinig van haaientanden, maar is nummer 2 niet eerder een Hexanchidae? De karteling is wel erg grof voor een Galeocerdo?scherven schreef:
Foto 2, is ;Galeocerdo.
Groeten,
Bram
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Mee eens, lijkt me eerder een Notorynchus.
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
Antw: Antw: Antw: Top3, verzamelwoede haaietanden
Hoi Bram, ik zet de naam even in de wachtkamer Misschien zijn er nog ander die een mening hebben. bedankt.bram schreef:Ik weet ook erg weinig van haaientanden, maar is nummer 2 niet eerder een Hexanchidae? De karteling is wel erg grof voor een Galeocerdo?scherven schreef:
Foto 2, is ;Galeocerdo.
Groeten,
Bram
Gr.Ben
0000000000
- Xenina
- Has thanked: 23 times
- Been thanked: 12 times

Moeilijk, moeijlik... maar ik kies voor deze drie (zelf gevonden):
1) Isurus Escheri met bijspitsen uit Mill.
2) Parotodus benedeni van de Zwarte Polder (Cadzand-Bad)
3) Notorynchus primigenius (Onderkaak) in fosforiet, Zwarte Polder (Cadzand-Bad)
Groetjes, Xenina
[Bewerkt door Xenina op 14-12-2012 om 16:08 NL]
Antw: Antw: Antw: Antw: Top3, verzamelwoede haaietanden
Hallo Ben,scherven schreef:Hoi Bram, ik zet de naam even in de wachtkamer Misschien zijn er nog ander die een mening hebben. bedankt.bram schreef:Ik weet ook erg weinig van haaientanden, maar is nummer 2 niet eerder een Hexanchidae? De karteling is wel erg grof voor een Galeocerdo?scherven schreef:
Foto 2, is ;Galeocerdo.
Groeten,
Bram
Gr.Ben
Notorynchus was ook het eerste waar ik aan dacht bij het zien van dit tandje.
Groet Gio
Minilodon