Micro's, omdat ik ze mooi vind
Antw: Antw: Antw: Micro's, omdat ik ze mooi vind
redmilksnake schreef:Zo ver ik weet zijn bij benthic forams (en dat zijn deze volgens mij) soorten die zowel links als rechtsdraaiend zijn.pangeaman schreef:
Hallo,
zijn bij deze Forams, soorten waarbij de kamers linksdraaiend zijn , en anderen rechtsdraaiend?
Dan zal het determineren al wat makkelijker gaan , als dat zo is natuurlijk,
Gr
Jonathan
Hallo Jonathan,
dank je voor de reactie.
Dus bij een dezelfde soort ,zowel links als rechtsdraaiend?
Dus eigenlijk net als bij mensen, zowel links als rechtshandig?
Dacht dat je ze uit elkaar kon houden vanwege de draaiing.
Gr en mijn dank
ps dank voor de naam.
Pangeaman - Niemand is slim genoeg om
zijn eigen domheid te bevatten.
-
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 60 times
Antw: Micro's, omdat ik ze mooi vind
Dat verschilt helemaal per soort,
Sommige soorten zijn allemaal rechts, sommige allemaal links (vooral bij de planktonic (=vrij zwemmend/zwevend) foraminifera is dit het geval)
maar deze zijn volgens mij benthic (=levend op de bodem/in het sediment, de meeste soorten forams) en daar komt het vaak voor dat ze inderdaad links en rechtsdraaiend zijn.
Jonathan
Sommige soorten zijn allemaal rechts, sommige allemaal links (vooral bij de planktonic (=vrij zwemmend/zwevend) foraminifera is dit het geval)
maar deze zijn volgens mij benthic (=levend op de bodem/in het sediment, de meeste soorten forams) en daar komt het vaak voor dat ze inderdaad links en rechtsdraaiend zijn.
Jonathan
Mooie ,goede uitleg Jonthan,
dank je,
Gr
dank je,
Gr
Pangeaman - Niemand is slim genoeg om
Even een klein micro-vraagje 
Heb hier wat klei/gruis residu liggen uit denemarken vande k/t grens.
Ben nu een beetje de klei eraf aan het wassen maar vroeg me af hoe de liefhebbers van klein grut normaal hun gruis behandelen.
Wassen, zeven en welke vergroting bekijken.
Als er wat in zit dan heb ik wel wat zip lock zakjes te verdelen voor de liefhebbers. Het is helaas wel vrij weinig

Heb hier wat klei/gruis residu liggen uit denemarken vande k/t grens.
Ben nu een beetje de klei eraf aan het wassen maar vroeg me af hoe de liefhebbers van klein grut normaal hun gruis behandelen.
Wassen, zeven en welke vergroting bekijken.
Als er wat in zit dan heb ik wel wat zip lock zakjes te verdelen voor de liefhebbers. Het is helaas wel vrij weinig
oeps...