Van welk type dier
Van welk type dier
Twee redelijk grote wervelvleugels uit de Noordzee, strand Wenduine 2004. Afgaand op het formaat denk ik toch van redelijk groten dieren, Graag een reactie aub.
Mvg,
Dirk
Op reis in een van de mooiste avonturen zelf...het leven!
Antw: Van welk type dier

Het uitsteeksel aan de wervels heeft meer te maken met de plaats die de wervel inneemt, een borstwervel van een bison ter hoogte van de schouderbladen heeft een enorme "pin" die dient om de spieren, maar ook om de grote vetmassa op hun plaats te houden. zie maar naar de bizon en het indiase rund
Theo
Dank je Theo, dus toch van grote beesten. Hoopte ik al op. Altijd leuk een klein stuk te vinden van een groot dier 
Mvg,
Dirk

Mvg,
Dirk
Op reis in een van de mooiste avonturen zelf...het leven!
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Hallo Theo,klopt dit ? als ik kijk naar het maatbalkje zijn deze wervels tussen de 50 en 60 cm lang? GR
strandjutters
Antw: Antw: Van welk type dier
Schrok er ook van toen ik ze voor het eerst zag. Als je let op het wervellichaam is de verhouding enorm zal ze ens gaan meten als je wil maar zijn inderdaad lang.strandjutters schreef:
Hallo Theo,klopt dit ? als ik kijk naar het maatbalkje zijn deze wervels tussen de 50 en 60 cm lang? GR
Theo
is verdomd koud buiten,staat een container achter in de tuin die is ingericht als bottenkot.
Even gaan meten, wervels zijn 58 en 41 cm lang
Even gaan meten, wervels zijn 58 en 41 cm lang
Theo
- strandjutters
- Been thanked: 3 times