Haaientanden uit Lochem.

Laat hier je fossielen determineren. Voorzie duidelijke foto's en vermeld zo mogelijk de grootte, de vindplaats en de ouderdom.
strandjutters
Been thanked: 3 times
Antw: Haaientanden uit Lochem.

Bericht door strandjutters » 16 dec 2012, 18:46

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hallo Ben,hier wat Ziphiidae,ze zijn ook een stuk groter.Hopelijk heb ik je hier een stuk verder geholpen.GR Pascal

strandjutters

scherven
Been thanked: 40 times
Antw: Antw: Haaientanden uit Lochem.

Bericht door scherven » 16 dec 2012, 19:57

strandjutters schreef:
Hallo Ben,hier wat Ziphiidae,ze zijn ook een stuk groter.Hopelijk heb ik je hier een stuk verder geholpen.GR Pascal
Hoi Pascal, bedankt voor de plaatjes. Als ik het zo zie zijn ze toch niet helemaal het zelfde. Misschien komt het door dat die van jou gerolt zijn . Bij die van mij zijn de gaatjes anders. het is een niet zo eenvoudige zaak. Ik heb Mark walvis een mail geschreven dus ik ben benieuwd wat die er van zegt. gr.Ben

0000000000

strandjutters
Been thanked: 3 times
Antw: Haaientanden uit Lochem.

Bericht door strandjutters » 16 dec 2012, 23:56

Hallo Ben,welke gaatjes bedoel je ? dit is goed mogelijk,ik heb hier wel een tiental van deze Fam : liggen.Er zijn zeker verschillende soorten bij,als we naar Genus en Soortnaam gaan,maar dat is juist het probleem.Ik wil ook niet alle hoorbeentjes hier plaatsen die ik bezit van deze Fam:Het is daarvoor niet het goede topic,en ik zou een pak foto's moeten maken

De Fam: zijn goed te herkennen,maar genus en soortnaam tasten ze nog in het duister,daar geen schedels zijn gevonden met het beentje er nog in.

Met andere woorden,je hebt onder de Fam: van gewone Dolfijnen,nog een pak gewone dolfijnen,en daar frinkt het schoentje,wat hoord bij wie en wie bij wat.GR

Maar al bij al Ben,je ziet toch duidelijk dat het niet om een Spitssnuitdolfijn gaat,en dat je niet klakkeloos een Expert mag geloven.Woorden van Peter Moerdijk :D

[Bewerkt door strandjutters op 16-12-2012 om 00:37 NL]

[Bewerkt door strandjutters op 16-12-2012 om 00:37 NL]

strandjutters

Plaats reactie