vondsten zeebrugge
vondsten zeebrugge

eergisteren naar zeebrugge geweest en deze vondsten gedaan ,nu vraag ik of jullie kunnen helpen met wat determinaties ... vooral van de botten ..
groetjes marleen
het schattige nijntje vind de mooiste
schatten
schatten
- sjaak
- Has thanked: 378 times
- Been thanked: 365 times
- Contacteer:
Antw: vondsten zeebrugge
Die grote zwarte dingen zijn eieren van een hondshaai.
Verder heb je een zeldzame versteende kabouter soldaat uit WOII gevonden. En ik zie vissenwervels.
De botten zal je in meer details moeten plaatsen. Het grote bot is een ulna/ radius. Kijk even op de naturalis site.
[Bewerkt door sjaak op 26-12-2012 om 10:26 NL]
Verder heb je een zeldzame versteende kabouter soldaat uit WOII gevonden. En ik zie vissenwervels.
De botten zal je in meer details moeten plaatsen. Het grote bot is een ulna/ radius. Kijk even op de naturalis site.
[Bewerkt door sjaak op 26-12-2012 om 10:26 NL]
Groet,
Niels
Niels
Links onder zijn eikapsels van roggen. De witte schelpen zijn wenteltrappen. Naast de wenteltrappen liggen er 2 beenviswervels.nijntje schreef:
eergisteren naar zeebrugge geweest en deze vondsten gedaan ,nu vraag ik of jullie kunnen helpen met wat determinaties ... vooral van de botten ..
groetjes marleen
Ter hoogte van de tweede en derde eikapsels (van links)en boven de wenteltrappen is een metacarpus (middehandsbeen) van ik denk een vogel. Linkst daarvan nog wat beenvissenwervels. links naast dat groene poppetje een tussenwervel van een zoogdier. Links daarnaast een recente zoogdierwervel. De schelp daarnaast is een wulk. linksonder de wulk (die witte schelp) is een boormossel.
Van de rest zijn betere foto's nodig, want ik kan het niet heel goed zien.
Gr. Rick
[Bewerkt door Rick99 op 26-12-2012 om 15:01 NL]
Niels was me net voor:D De eieren zijn van roggen (stekelrog denk ik), want eieren van hondhaai zijn smal en langwerpig en roggeneieren zijn breed. Ik heb er ook een paar van HvH
Gr. Rick
[Bewerkt door Rick99 op 26-12-2012 om 11:10 NL]
Gr. Rick
[Bewerkt door Rick99 op 26-12-2012 om 11:10 NL]
- sjaak
- Has thanked: 378 times
- Been thanked: 365 times
- Contacteer:
je hebt gelijk: zie hier http://n-kids.naturalis.nl/natuurenik/w ... stekelrog/
Groet,
Niels
Niels
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Antw: Antw: vondsten zeebrugge
Oh oké. Was de naam kwijt.strandjutters schreef:
Hallo Rick,beenplaat van een steur,is een tussenwervel.GR
Gr. Rick
Antw: Antw: vondsten zeebrugge
Nou steur nog even vervangen door zoogdierRick99 schreef:
...een tussenwervel van een steur.

Groeten,
Bram
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Hallo Stijn,van Zeebrugge tot de Panne is er erg weinig Fossiel te vinden,hooguit Holoceen.Dit heeft volgens mij te maken met de opgespoten zanden die niet afkomstig zijn uit de Scheldemonding.De Scheldemonding is een verzamelplaats van fossielen,dit is niet zo voor de gehele Belgische kust.
Ik heb veel in Zeebrugge gezocht in verband met een bepaald schelpje.Ik heb ooit één stukje tand gevonden die zo goed als niet te determineren was.GR
Zou wel eens meer van de vondsten op het forum willen zien ,die Djordy daar heeft gevonden
GR
Ik heb veel in Zeebrugge gezocht in verband met een bepaald schelpje.Ik heb ooit één stukje tand gevonden die zo goed als niet te determineren was.GR
Zou wel eens meer van de vondsten op het forum willen zien ,die Djordy daar heeft gevonden

strandjutters