Schedelfragmenten walvisachtige??
Schedelfragmenten walvisachtige??
Ook uit mijn oude doos nog wat vondsten van 10 jaar geleden uit Steendorp. De eerste vier foto's zijn van een fragment volgens mij van de bovenschedel waarbij iets te zien is als een scharnier voor het onderkaakgewricht??
Foto 5 is een groot fragment dat ik niet kan plaatsen tenzij misschien een fragment van een schedel??
en de laatste foto is er een van ik denk weeral een onderkaakfragment??
Dir stuk is erg beschadigd door de machines en erosie maar er is toch nog een duidelijke richel op zichtbaar. Ik heb vandaag eerder al een stuk gepost waarvan ik denk dat het een onderkaaksfragment is eveneens met zo een verdikking(of richel voor aanhechting spieren??)Wel een pak kleiner en beter bewaard dan dit stuk.
Graag een reactie van de kenners aub.
Mvg,
Dirk
Op reis in een van de mooiste avonturen zelf...het leven!
Antw: Schedelfragmenten walvisachtige??
Hallo Dirk.Mcgyver schreef:
Ook uit mijn oude doos nog wat vondsten van 10 jaar geleden uit Steendorp. De eerste vier foto's zijn van een fragment volgens mij van de bovenschedel waarbij iets te zien is als een scharnier voor het onderkaakgewricht??
Foto 5 is een groot fragment dat ik niet kan plaatsen tenzij misschien een fragment van een schedel??
en de laatste foto is er een van ik denk weeral een onderkaakfragment??
Dir stuk is erg beschadigd door de machines en erosie maar er is toch nog een duidelijke richel op zichtbaar. Ik heb vandaag eerder al een stuk gepost waarvan ik denk dat het een onderkaaksfragment is eveneens met zo een verdikking(of richel voor aanhechting spieren??)Wel een pak kleiner en beter bewaard dan dit stuk.
Graag een reactie van de kenners aub.
Mvg,
Dirk
Mijn kennis is te slecht over walvissen om dit schedelfragment op de juiste plaats te plaatsen.
Maar ik weet zeker dat Mark Bosselaers en Klaas Post dat wel kunnen.
Groeten Hans
Hans
Hallo Hans, dank voor je antwoord. Weet jij een e-mail adres van deze heren? Ik heb Marc alleen nog maar gezien op een nieuwsboodschap van ATV over de gevonden walvisschedel in Antwerpen en de skeletten in Vrasene. Klaas Post ken ik van de artikelen in Cranium. Ik ben ook lid van de WPZ maar heb geen auto dus heb nog nooit kunnen gaan naar een vergadering.
Mvg,
Dirk
Mvg,
Dirk
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Mark Bosselaers is lid hier: gebruikersnaam 'Markwalvis'.
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
Dank u Frederik, ik heb zopas al een mailtje verstuurd met bijhorende foto's. Ik ben benieuwd.
dank voor jullie reacties.
Mvg,
Dirk
dank voor jullie reacties.
Mvg,
Dirk