Gevonden of gekocht?

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
Gesloten
Frederik
Administrator
Has thanked: 9 times
Been thanked: 47 times
Contacteer:
Gevonden of gekocht?

Bericht door Frederik » 11 jan 2004, 00:27

Ik ben, zoals de meesten hier neem ik aan, redelijk jong (8 jaar of zo) begonnen met fossielen verzamelen. Aangezien ik toen niet zo vaak de kans kreeg om te gaan zoeken, kocht ik geregeld wel ns een stuk aan voor m\'n verzameling. Hoe langer ik verzamel, hoe minder dit me interesseert. Stukken die je zelf vind zijn doorgaans minder mooi, maar hebben desalniettemin - in mijn ogen toch - een veel hogere waarde. Het zoeken zelf vind ik dan ook veel leuker dan het hebben van mooie en grote stukken. Denken jullie daar ook zo over?
Aan de andere kant zijn er natuurlijk veel fossielen die je echt moeilijk kunt vinden...
en is daardoor het zoeken soms een beetje teleurstellend.

Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)

webmaster
Senior Lid
Contacteer:
Antw: Gevonden of gekocht?

Bericht door webmaster » 17 jan 2004, 10:56

Ik ben ook begonnen met zoeken toen ik 8 jaar oud was. Ik heb ook wel eens iets gekocht, maar ik deed dat al snel niet meer. Het geeft je nooit de voldoening die je hebt als je zelf een fossiel hebt gevonden.

Kennis telt!
Webmaster www . fossiel . net

Trilobite
Contacteer:

Bericht door Trilobite » 18 jan 2004, 15:31

Maar als je fossielen koopt, dan kan je wel makkelijker aan zeldzamere fossielen komen.

Olof Moleman AKA Trilobite/Lord Trilobite

The Stone
Contacteer:

Bericht door The Stone » 07 mei 2004, 13:58

Hoi Frederik,

Wat maakt het uit, gevonden, gekocht, geruild het is allemaal verzamelen!
Dankzij internet is het ruilen en kopen in ieder geval toegenomen.
In de loop van jaren heb ik een \"leuke\" verzameling gekregen door alledrie de manieren toe te passen.

Mijn advies zoek zo veel mogelijk, probeer te ruilen en koop af en toe iets om je verzameling te verfraaijen.

M.Vr.Gr.

When you have eliminated the impossible, that which remains, however improbable, must be the truth.

Once you've got heat, you can do everything!

jimmy

Bericht door jimmy » 15 mei 2004, 08:26

ik was 10 toen ik begon met het zoeken van fossielen . ik vind dat als je fossielen koopt dan hebben ze een goede kwaliteit , maar zelf zoeken vind ik nog het fijnst .
ik koop regelmatig weer een schoon fossiel
en tussendoor vind ik er ook enkele

fossils rule
determinator 3

Maarten

Bericht door Maarten » 04 jun 2004, 15:48

Zelfde zo ongeveer:

Zelf wat vinden is het mooiste wat er is, alleen charcharodontotanden, plesiosaurustanden etc. in Nederland vinden lukt niet en naar andere landen gaan is lastig met werk en kinderen. Misschien ooit eens....

God heeft de mensen niet gemaakt, de mensen hebben God gemaakt. God is geen wezen buiten mij, maar slechts een gedachte in mij!

Avarus

Bericht door Avarus » 22 jun 2004, 14:45

Zoeken is veel meer werk waardoor het een hogere waarde voor je krijgt. Ik ben een 2 maanden bezig geweest met een zeepok uit zandsteen te krijgen, en nu staat hij ook in mijn erecollectie. Maar anderen zeggen dat het niets waard is. Dus de waarde kan erg verschillen voor mensen.

Carpe diem, enim vita post morte est...

webmaster
Senior Lid
Contacteer:
Antw: Antw: Gevonden of gekocht?

Bericht door webmaster » 30 jun 2004, 21:51

Kleintje schreef:
Zoeken is veel meer werk waardoor het een hogere waarde voor je krijgt. Ik ben een 2 maanden bezig geweest met een zeepok uit zandsteen te krijgen, en nu staat hij ook in mijn erecollectie. Maar anderen zeggen dat het niets waard is. Dus de waarde kan erg verschillen voor mensen.
Je krijgt dan toch een soort band met een zelfgevonden fossiel!

Kennis telt!
Webmaster www . fossiel . net

Ammonitehunter

Bericht door Ammonitehunter » 03 aug 2004, 20:08

Toen ik jonger was kocht ik ook regelmatig fossielen en mineralen, ik zocht er weinig naar omdat ik er amper vond, maar nu koop ik nooit meer stukken voor mijn verzameling, zelf zoeken is leuker, je bent ook weer eens buiten om wat veldwerk te doen, als je thuiskomt heb je tenminste iets anders te oden dan het gewoon in een doosje of kast te leggen.

Hebzucht is slecht, geef daarom al je fossielen maar aan mij!!!

davinci
Contacteer:

Bericht door davinci » 08 aug 2004, 01:18

de meeste fossielen die je koopt zijn van soorten die in heeele grote getallen worden gevonden.uit marokko enzo.bedenk dat als jouw het geluk treft om een groot aantal fossielen zelf te vinden ,deze vaak vele malen zeldzamer zijn en voor jouw zelf van grotere waarden.,,,,ik baalde ook altijd als een stekker als ik veel geld had uitgegeven om enige tijd later die zelfde soort met honderden te vinden,...gratis.
davinci

i just looove fossils

Gesloten