Foto's voor Bram Tapirkies en slak
Foto's voor Bram Tapirkies en slak
Hoi Bram,
Hierbij beloofde foto's
Groeten Ravi en marc
Alert en Nuttig
- sjaak
- Has thanked: 378 times
- Been thanked: 365 times
- Contacteer:
Antw: Foto's voor Bram Tapirkies en slak
Geen tapir. Ik denk een stukje van een kies van een bosneushoorn. Vergelijk met de foto's.
[Bewerkt door sjaak op 05-01-2013 om 21:12 NL]
Groet,
Niels
Niels
- SantanaFormatie
- Been thanked: 1 time
Hoi,
Ik ben het met Niels eens.
Het zou hier mogelijk ook om een deel van een kies (zou misschien zelfs een melkkies zijn)van een neushoornachtige (geen wolharige neushoorn in ieder geval).
Ook een mooie vondst Niels.
Gr,
Sander
Ik ben het met Niels eens.
Het zou hier mogelijk ook om een deel van een kies (zou misschien zelfs een melkkies zijn)van een neushoornachtige (geen wolharige neushoorn in ieder geval).
Ook een mooie vondst Niels.
Gr,
Sander
Keep searching because everything is never as it seems.
- sjaak
- Has thanked: 378 times
- Been thanked: 365 times
- Contacteer:
Hoi Sander, mijn kiesfragment is inderdaad als een melkkies gedetermineerd.
Groet,
Niels
Niels
Ik heb een een fragment van een neushoorn melkkies van HvH die ook glad is. Ik begreep dat de melkkiezen van wolharige neushoorns glad glazuur hebben in tegestelling tot de volwassen kiezen.
The television man is crazy
Saying we're juvenile delinquent wrecks
Oh man I need tv when I've got t. rex
-David Bowie-
Saying we're juvenile delinquent wrecks
Oh man I need tv when I've got t. rex
-David Bowie-
Beste Ravi en Marc,
Het was leuk jullie te ontmoeten. Dank voor de foto's. De slak is erg interessant en zou ik graag eens live zien. Misschien eens op een WPZ- of WTKGbijeenkomst?
Groeten,
Bram
[Bewerkt door Bram op 06-01-2013 om 20:16 NL]
Het was leuk jullie te ontmoeten. Dank voor de foto's. De slak is erg interessant en zou ik graag eens live zien. Misschien eens op een WPZ- of WTKGbijeenkomst?
Groeten,
Bram
[Bewerkt door Bram op 06-01-2013 om 20:16 NL]
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Hallo Bram,wat vind je interessant aan die slak,en waarom ? GR
strandjutters
Hallo Pascal,
Dergelijke steenkernen zijn relatief zeldzaam en van niet-mariene oorsprong. Ik ben bezig met een kleine inventarisatie van dergelijk materiaal en daar komen nu al leuke dingen uit. In de eerste Afzettingen van dit jaar zal er een kort stukje over verschijnen, dat zal ik je tzt per mail doen toekomen.
Groeten,
Bram
Dergelijke steenkernen zijn relatief zeldzaam en van niet-mariene oorsprong. Ik ben bezig met een kleine inventarisatie van dergelijk materiaal en daar komen nu al leuke dingen uit. In de eerste Afzettingen van dit jaar zal er een kort stukje over verschijnen, dat zal ik je tzt per mail doen toekomen.
Groeten,
Bram
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Hallo Bram,interessant,aan wat kun je zien dat dit een niet mariene schelp is? GR
strandjutters
- SantanaFormatie
- Been thanked: 1 time
Hoi,
@ mars33: Het klopt dat de tanden van een jonge en een volwassen wolharige neushoorns verschillen. Het kauwvlak en het formaat van de tand doen me vermoeden dat het mogelijk om een andere soort dan een wolharige neushoorn kan gaan. Maar dat blijft altijd lastig met zekerheid te zeggen van een foto.
@ Bram: Zou je me ook een pfd van het artikel kunnen sturen. Ik ben ook bezig met een iventarisatie op de MV2 en dat artikel zou misschien goed van pas kunnen komen. Verder wil ik over deze inventarisatie nog niets kwijt. Moet nog het een en ander uitzoeken als ik weer meer tijd heb.
Gr,
Sander
[Bewerkt door SantanaFormatie op 06-01-2013 om 21:37 NL]
@ mars33: Het klopt dat de tanden van een jonge en een volwassen wolharige neushoorns verschillen. Het kauwvlak en het formaat van de tand doen me vermoeden dat het mogelijk om een andere soort dan een wolharige neushoorn kan gaan. Maar dat blijft altijd lastig met zekerheid te zeggen van een foto.
@ Bram: Zou je me ook een pfd van het artikel kunnen sturen. Ik ben ook bezig met een iventarisatie op de MV2 en dat artikel zou misschien goed van pas kunnen komen. Verder wil ik over deze inventarisatie nog niets kwijt. Moet nog het een en ander uitzoeken als ik weer meer tijd heb.
Gr,
Sander
[Bewerkt door SantanaFormatie op 06-01-2013 om 21:37 NL]
Keep searching because everything is never as it seems.