Rotsbeentjes en Bulla's van Knokke en Cadzand .
- SantanaFormatie
- Been thanked: 1 time
Antw: Rotsbeentjes en Bulla's van Knokke en Cadzand .
Ik ook.
Gr,
Sander
Keep searching because everything is never as it seems.
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Ben eigenlijk zelf wel benieuwd,heb wat dingen gevonden die ik voordien niet had in mijn prille verzameling.GR
Er valt nog veel te ontdekken in deze materie.
strandjutters
Antw: Antw: Rotsbeentjes en Bulla's van Knokke en Cadzand .
Hallo Pascal,strandjutters schreef:
Ben eigenlijk zelf wel benieuwd,heb wat dingen gevonden die ik voordien niet had in mijn prille verzameling.GR
Je zal al wel een hele tijd nodig hebben om deze tien pagina's in dit topic door te nemen.
Na de euforie over mijn gehoorsbeen in het schedeldeel van Liessel vanuit de wetenschap niets meer gehoort.
Groeten Hans
Hans
- strandjutters
Hallo Hans,ik moet niet de tien pagina's doornemen,alleen de laaste van sinds ik Mark niet meer heb ontmoet.
Ik heb wat vragen aan Mark over jou vondsten,ook Henk-Jan en Nina en Dirk Komen ter sprake.Hij heeft geen ander keus of ik laat hem niet meer buiten
GR
Ik heb wat vragen aan Mark over jou vondsten,ook Henk-Jan en Nina en Dirk Komen ter sprake.Hij heeft geen ander keus of ik laat hem niet meer buiten

strandjutters
- strandjutters
Antw: Rotsbeentjes en Bulla\\\\\\\'s van Knokke en Cadzand .

Hallo iedereen,vanmorgen naar het strand geweest in Cadzand,om wat gruis op te halen.
Voor het zoeken was het een slechte zwakke tij,en met de sneeuw en het drijfijs op het strand verwachte ik er niet veel van.
Toch heb ik wat leuke dingen kunnen vinden,waaronder deze Spitssnuitdolfijn van meer dan 4 cm om precies te zijn 43 mm.Dit is mijn grootste tot nu toe.Op de twee laatste foto zie je het verschil in groote met mijn eerder gevonden Spitssnuitdolfijn.
Ook had ik een fragment van een grote Perioticum,ik denk Walvis en een zeer vreemd oogend stuk bot,ik denk een stuk bot uit de schedel met een gedeelte van de oogkast,maar weet het niet zeker?maar ik denk aan de structuur een stuk Krokodielschedel.GR
[Bewerkt door strandjutters op 19-01-2013 om 17:13 NL]
strandjutters
- Carcharoides
- Has thanked: 3 times
- Contacteer:
Echt opvallend dat je elke keer wel met een aantal perioticums thuis komt? Gaat er wel eens een zoektocht voorbij dat je niets vind?
Liggen er dan zoveel te rapen?
Leuk om je determinaties zo via het forum te volgen, ook al reageer ik niet veel. Ik lees zeker mee.
Groeten, Gerard
[Bewerkt door gverwey op 19-01-2013 om 19:47 NL]
Liggen er dan zoveel te rapen?
Leuk om je determinaties zo via het forum te volgen, ook al reageer ik niet veel. Ik lees zeker mee.
Groeten, Gerard
[Bewerkt door gverwey op 19-01-2013 om 19:47 NL]
- strandjutters

Hallo Gerard,ze liggen er zeker niet voor het rapen,een hoogtepunt voor mij op een zoektocht is een volledige vinden,dit lukt me bijna elke keer.Soms, gelijk vanmorgen heb ik hem na 10 min zoeken,soms 5 min voor ik naar huis ga.
De Perioticums vinden is dan ook mijn doel dat ik naar het strand ga,automatisch ga je dan zoeken waar je voordien succes had,door dat ik zoveel ga zoeken heb ik een soort van map in mijn hoofd waar ik moet kijken bij welk weer en welke stroming.Dit gaat niet over groote afstanden,maar om specefieke kleine plaatsje waar ik kijk en weer vertrek naar de volgende als ik dit allemaal heb bekeken ga ik terug huiswaarts ,met nog een laatste blik op een plaatsje voor ik terug de dijk opga.Ik klink misschien wat stoeferig ,maar dit is mijn manier van doen,en soms met succes.
De foto's zijn van een groot Perioticum wellicht Walvis,dan nog een fragment van een grote Potvisperioticum en de laatste foto de gevonden Spitssnuitdolfijn met daarvoor een fragment van dezelfde soort.GR Pascal
In Knokke is dit heel anders,daar mag je rekenen op 5 maal zoeken er ééntje te vinden.GR
[Bewerkt door strandjutters op 19-01-2013 om 21:24 NL]
strandjutters
- strandjutters
Hallo,door het slechte weer is mijn ontmoeting met Mark uitgesteld tot 4 Febr.GR
strandjutters
Antw: Antw: Rotsbeentjes en Bulla's van Knokke en Cadzand .
Hallo Pascal,strandjutters schreef:
Hallo,door het slechte weer is mijn ontmoeting met Mark uitgesteld tot 4 Febr.GR
Verstandig van Mark.
Groeten Hans
Hans
- strandjutters
Nee Hans,verstandig van mij om het af te zeggen
Het is het niet waard om dan nog in de late avond richting Antwerpen te moeten rijden,na zijn bezoek in Middelburg waar hij conservator is.
BTW Hans,ik had nog een vraagje,hoe is het in jouw verzameling met de Spitssnuitdolfijn,komt die regelmatig voor in Mill en Leizel,ik hoor je er weinig over praten.GR Pascal
[Bewerkt door strandjutters op 20-01-2013 om 00:34 NL]

BTW Hans,ik had nog een vraagje,hoe is het in jouw verzameling met de Spitssnuitdolfijn,komt die regelmatig voor in Mill en Leizel,ik hoor je er weinig over praten.GR Pascal
[Bewerkt door strandjutters op 20-01-2013 om 00:34 NL]
strandjutters