DataBase
Antw: DataBase
Hallo,
Er zijn verschillende goede datbases. Zelf gebruik ik DB fossil. Die vind ik goed in gebruik. Verder zou je ook gewoon een mineralen database kunnen gebruiken. Vaak moet je alleen een extra kopje maken met ouderdom. Op de site staan er ook nog een paar. Wel altijd op een extra USB-tje of harde schijf saven. Want als er iets gebeurd met je PC raak je alles kwijt.
Gr. Kelt
Er zijn verschillende goede datbases. Zelf gebruik ik DB fossil. Die vind ik goed in gebruik. Verder zou je ook gewoon een mineralen database kunnen gebruiken. Vaak moet je alleen een extra kopje maken met ouderdom. Op de site staan er ook nog een paar. Wel altijd op een extra USB-tje of harde schijf saven. Want als er iets gebeurd met je PC raak je alles kwijt.
Gr. Kelt
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Er zijn bij mijn weten geen goede native mac databases voor fossielen. Maar dat hoeft ook niet. Ik gebruik Trilobase op een mac. 
Daarvoor heb ik een partitie op mijn schijf (met behulp van Bootcamp) waarop ik windows 7 heb geïnstalleerd. Ik kan dus mijn mac heropstarten onder Windows, en daarop draai ik mijn database. Werkt prima!
Ik kan Trilobase trouwens van harte aanbevelen.

Daarvoor heb ik een partitie op mijn schijf (met behulp van Bootcamp) waarop ik windows 7 heb geïnstalleerd. Ik kan dus mijn mac heropstarten onder Windows, en daarop draai ik mijn database. Werkt prima!
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)

Hallo Mega_Lo,
Ik werk al jaren met File Maker Pro.
Je kunt hier allerlei dat base's mee maken. Er staan natuurlijk ook standaard modellen in. Ik heb een foto van mijn fossielen base toegevoegd.
Kijk hier maar eens; http://filemaker.en.softonic.com/mac
succes groet Sjacob
Antw: Antw: DataBase
Ik ga het. Proberen!Frederik schreef:
Er zijn bij mijn weten geen goede native mac databases voor fossielen. Maar dat hoeft ook niet. Ik gebruik Trilobase op een mac.
Ik werk met SQLite, gekoppeld aan Open Office, zodat invoeren makkelijk kan, maar ook heel snel met SQLite commando's wanneer ik enkele tientallen records met deels dezelfde gegevens in wil voeren. Omdat de feitelijke gegevens in SQLite worden opgeslagen kan ik daar allerlei ingewikkelde query's op los laten, maar ook heel simpel zoeken met een filtersysteem. Ideaal.
Groeten,
Bram
Groeten,
Bram
Trilobase is gratis te proberen tot 100 fossielen.
Je kunt hem kopen voor 13 euro of ruilen tegen fossielen.
Succes met de link; http://www.trilobase.com/order.html
Je kunt hem kopen voor 13 euro of ruilen tegen fossielen.
Succes met de link; http://www.trilobase.com/order.html