Roggen tanden en kiesen en kauwplaatje enz.
Antw: Antw: Antw: Roggen tanden en kiesen en kauwplaatje enz.
Hoi Gio, het blijft een moeilijk onderwerp.
Het benoemen van tanden en stekels is zeer verwarrend. Maar eens kom ik er wel uit denk ik.Weet jij hoeveel verschillende soorten fosiele roggen dat er zijn misschien? Ik heb alleen Plioceen in Lochem.
Gr.Ben
Gr.Ben[/quote]
Hallo Ben,
In het mioceen alleen in het noordzeebekken al minimaal 20 soorten.
Dit wil niet zeggen dat ze allemaal tegelijker tijd op dezelfde plaats voorkwamen.
Groeten Hans
Hans
Antw: Antw: Antw: Antw: Roggen tanden en kiesen en kauwplaatje enz.
Hallo Ben,stiek schreef:
Het benoemen van tanden en stekels is zeer verwarrend. Maar eens kom ik er wel uit denk ik.Weet jij hoeveel verschillende soorten fosiele roggen dat er zijn misschien? Ik heb alleen Plioceen in Lochem.
Gr.Ben
Hoi, dan heb jij het over het mioceen en het plioceen zal ook wel weer soorten kennen die in het mioceen weer niet voorkwamen. Gr.Ben
Gr.Ben
Dit wil niet zeggen dat ze allemaal tegelijker tijd op dezelfde plaats voorkwamen.
Groeten Hans[/quote]
0000000000
Antw: Antw: Antw: Antw: Antw: Roggen tanden en kiesen en kauwplaatje enz.
[/quote]scherven schreef:Hallo Ben,stiek schreef:
Gr.Ben
Hoi, dan heb jij het over het mioceen en het plioceen zal ook wel weer soorten kennen die in het mioceen weer niet voorkwamen. Gr.Ben
Gr.Ben
Groeten Hans
Hallo Ben,
In ieder geval Raja clavata.
Verder nam het soorten aantal van haaien en roggen tijdens het plioceen in het noordzee bekken sterk af.
Groeten Hans
Hans
Antw: Roggen tanden en kiesen en kauwplaatje enz.
Hallo Hans,wat was de reden dat het aantal haaiensoorten en roggen afnam gedurende plioceen, klimaat of iets dergelijks?
gr
gr
Pangeaman - Niemand is slim genoeg om
zijn eigen domheid te bevatten.
Antw: Antw: Roggen tanden en kiesen en kauwplaatje enz.
pangeaman schreef:
Hallo Hans,wat was de reden dat het aantal haaiensoorten en roggen afnam gedurende plioceen, klimaat of iets dergelijks?
gr
Pangeaman,
Ja dat is zo, ondiepere zeeën, etc soorten die wegtrekken andere die komen.
Een goed vb van nu zijn de koraalriffen, die afsterven bij een graad Celcius stijging van het zeewater, daar sterft dan ook een heel ecosysteem mee, etc.
Nog eeen goed vb zijn planktonwolken die ook gevoelig zijn aan temperatuur, de rovers etc,
Duys
[Bewerkt door Duys op 22-01-2013 om 16:58 NL]
Antw: Roggen tanden en kiesen en kauwplaatje enz.
dank je Duys,
zal er eens op gaan googelen
Pangeaman - Niemand is slim genoeg om
Antw: Antw: Roggen tanden en kiesen en kauwplaatje enz.
Gigi,pangeaman schreef:
dank je Duys,
Ja, er wordt genoeg over gezegd op documentaires, maar schoot me net binnen,
wat kleinschaliger en meer gebiedgebonden kan je iets met de Mangrovewouden, dit is aangetoond dat die er hier waren tijdens het mioceen, die brengen hun eigen fauna en flora mee, kraamkamer jonge vissen etc, zo'n woud is ook erg gevoelig aan vanalles en nog wat. Maar is dan over een kleine tijdsperiode.
PS Als je van GW's ziet op filmpjes, zitten die meestal achter robben en zeeleeuwen, ik heb nog weinig gehoord van fossiele zeeleeuwen, maar die nesten ook meestal daar waar er een planktonbloom is, om te jagen op sardienen etc, trekt dan weer de GW's aan.
Duys
[Bewerkt door Duys op 23-01-2013 om 18:41 NL]
[Bewerkt door Duys op 23-01-2013 om 18:43 NL]