ook uit het Krijt
ook uit het Krijt

Deze komt van dezelfde laag en ook dezelfde dag gevonden.
zoals je ziet,5 mm of groter gaat me veel beter af
Het ergste is wel met tandjes van 2 - 3 mm, als ze éénmaal gefotografeerd zijn ,en terug in het potje moeten, 'k weet ni hoe het komt, maar dikwijls springen ze dan vantussen me'n pincet.
Dan wordt dat getal met 9 nullen dikwijls aangehaald
Theo
Antw: ook uit het Krijt
Mooie foto's weer Theo,
zeg maak je die met de nieuwe fotospullen van Kerst,of met die van 4 MP?
Gr
zeg maak je die met de nieuwe fotospullen van Kerst,of met die van 4 MP?
Gr
Pangeaman - Niemand is slim genoeg om
zijn eigen domheid te bevatten.
zijn eigen domheid te bevatten.
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Antw: Antw: ook uit het Krijt
Hallo Theo en Pascal,strandjutters schreef:
Heb ik ook met Muizetanden Theo.GR
Ik gebruik nooit een pincet.
Even de wijsvinger nat maken en hij plakt er zo aan.
Nooit geen problemen gehad met wegspringende fossieltjes.
Groeten Hans
Hans
Theo,
zoals steeds prachtige scherpe foto's.
Klasse.
Lugo
zoals steeds prachtige scherpe foto's.
Klasse.
Lugo
Panta rhei
Heraclites
Heraclites
Antw: Antw: Antw: ook uit het Krijt
Ik gebruik eenzelfde methode, bij heel kleine fossielen de punt van een (dunne houten) sateprikker nat maken, dan plakt het fossieltje er direct aan. Wanneer je dan ook nog boven een soepbord oid werkt, raak je het materiaal vrijwel nooit kwijt.stiek schreef:
Groeten,
Bram
Ik ben in een vorig leven diamant bewerker geweest, diamantjes van 30 in een karaat. Diamantjes voel je, was geen probleem. Tandjes schelpjes van om en bij de 1mm zijn meestal vlak,afgerond, die voel ik niet zo goed. Als je je vingers even nat maakt, krijg het dan nog maar eens van je vinger op je glaasje, leg het daarna maar eens goed,het tandje plakt aan je glas of aan je tandenstoker.
Waar ik ook heel veel last van heb, is statische elektriciteit,goed over je glas wrijven om streepjes en stof weg te vegen, probeer dan je tandje maar eens goed te leggen en dan dat maatbalkje (stukje mm papier), da draait naar alle kanten behalve naar de kant die jij wil.
Droog en pincet is bij mij nog het makkelijkste en dat vloeken neem ik er maar bij.
Waar ik ook heel veel last van heb, is statische elektriciteit,goed over je glas wrijven om streepjes en stof weg te vegen, probeer dan je tandje maar eens goed te leggen en dan dat maatbalkje (stukje mm papier), da draait naar alle kanten behalve naar de kant die jij wil.
Droog en pincet is bij mij nog het makkelijkste en dat vloeken neem ik er maar bij.
Theo
Antw: Antw: Antw: Antw: ook uit het Krijt
nog en ideetjebram schreef:Ik gebruik eenzelfde methode, bij heel kleine fossielen de punt van een (dunne houten) sateprikker nat maken, dan plakt het fossieltje er direct aan. Wanneer je dan ook nog boven een soepbord oid werkt, raak je het materiaal vrijwel nooit kwijt.stiek schreef:
Groeten,
Bram
even sabbelen op een spaghetti die plakt ook
ennnn, spaghetti op tijd om te gaan slapen.
Theo
Antw: Antw: Antw: Antw: Antw: ook uit het Krijt
Theo schreef:nog en ideetjebram schreef:Ik gebruik eenzelfde methode, bij heel kleine fossielen de punt van een (dunne houten) sateprikker nat maken, dan plakt het fossieltje er direct aan. Wanneer je dan ook nog boven een soepbord oid werkt, raak je het materiaal vrijwel nooit kwijt.stiek schreef:
Groeten,
Bram
even sabbelen op een spaghetti die plakt ook
ennnn, spaghetti op tijd om te gaan slapen.
Hallo, doodgewoon een heel fijn penceel gebruiken. Met de achterkant hout kan je wroeten in de materie. Vind je iets er uit halen met de punt van je penseel dat je even met je mond nat maakt. Kind doet de was. Zet je micros. in een bakje dan kan je het kleine terug vinden als het weg springt.Zo zoek ik ook mijn forms uit. Gr.Ben
0000000000
wat penselen betreft: ik heb destijds van mijn collega's die foraminiferen pikten begrepen dat een fijn penseel (eventueel zelfs extra haren verwijderen) van kamelen-haar het minst statische elektriciteit opwekt. Iets duurder, maar zeker nog betaalbaar.
mvg stijn
mvg stijn
"Ammonites are the quintessential
fossils, seemingly covering all the
major themes of paleontology"
Eldredge 1996
fossils, seemingly covering all the
major themes of paleontology"
Eldredge 1996