Stuk bot ? Gevonden bij strand Ter Heijde aan Zee
Stuk bot ? Gevonden bij strand Ter Heijde aan Zee

Gisteren heb ik tijdens het wandelen op het strand dit voorwerp gevonden. Ik vermoed dat het een stuk bot is.
Wie kan mij vertellen of dit wel/niet zo is en eventueel van welk dier ?
Het oppervlakte heeft afwisselend hele kleine putjes en wat langere groeven. In de meest holle zijde zitten diverse gaatjes.
Groet,
Rob
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Antw: Stuk bot ? Gevonden bij strand Ter Heijde aan Zee
Hallo Rob,ik zie er geen bot in,waarschijnlijk een stuk kalk-of vuursteen maar zeker geen bot,ook niet vanwege de kleur.GR
strandjutters
Inderdaad helaas enkel een stuk steen. Enige rest van botstructuur (meer precies het direct herkenbare spongieus bot) ontbreekt volledig.
Groeten,
Bram
Groeten,
Bram
- hubertus68
- Has thanked: 47 times
- Been thanked: 305 times
Hallo Rob,
nee, een bot zie ik er ook niet in, maar ik zie wel een structuur op fotos 1+2, die op koraal of stromatopoor lijkt. Zou je een macroopname kunnen maken? Dan is het eenvoudiger de determineeren.
Groeten
Oliver
[Bewerkt door hubertus68 op 28-01-2013 om 12:01 NL]
nee, een bot zie ik er ook niet in, maar ik zie wel een structuur op fotos 1+2, die op koraal of stromatopoor lijkt. Zou je een macroopname kunnen maken? Dan is het eenvoudiger de determineeren.
Groeten
Oliver
[Bewerkt door hubertus68 op 28-01-2013 om 12:01 NL]
Antw: Antw: Stuk bot ? Gevonden bij strand Ter Heijde aan Zee
Mooie vondst voor HvH. Uniek hoor.robkool schreef:
Hierbij de foto's van dichtbij genomen.
0000000000
Antw: Antw: Antw: Stuk bot ? Gevonden bij strand Ter Heijde aan Zee
Pardon Ter heijdescherven schreef:Mooie vondst voor HvH. Uniek hoor.robkool schreef:
Hierbij de foto's van dichtbij genomen.
Gr.Ben
0000000000
Kijk, deze foto's zijn een stuk beter. Het is een zwerfsteenfossiel, een koraal, aangevoerd vanuit het achterland. Ouderdom is waarschijnlijk Paleozoisch/Mesozoisch. Voor HvH/Delflandse kust in het algemeen zeker niet uniek, maar wel een heel mooi exemplaar. Botten komen vanzelf nog wel, maar nog zo'n stuk... Zuinig op zijn! 
Groeten,
Bram

Groeten,
Bram
Antw: Antw: Stuk bot ? Gevonden bij strand Ter Heijde aan Zee
Bram, voor jou misschien niet uniek of dat ze voor het opscheppen liggen komt het nu over. Gr.Benbram schreef:
Kijk, deze foto's zijn een stuk beter. Het is een zwerfsteenfossiel, een koraal, aangevoerd vanuit het achterland. Ouderdom is waarschijnlijk Paleozoisch/Mesozoisch. Voor HvH/Delflandse kust in het algemeen zeker niet uniek, maar wel een heel mooi exemplaar. Botten komen vanzelf nog wel, maar nog zo'n stuk... Zuinig op zijn!
Groeten,
Bram
0000000000
Antw: Antw: Antw: Stuk bot ? Gevonden bij strand Ter Heijde aan Zee
Uniek impliceert dat dit het enige dergelijke fossiel van deze vindplaats is. Ik geef simpelweg aan, dat dat niet het geval is. Ik geef ook aan, dat het wel degelijk een zeldzame vondst is...scherven schreef:
Bram, voor jou misschien niet uniek of dat ze voor het opscheppen liggen komt het nu over. Gr.Ben
Groeten,
Bram