nieuw speeltje
nieuw speeltje
Hallo, ik heb recentelijk een apparaatje aangeschaft(bij de Liddl) dat eigenlijk bedoeld is voor houtbewerking, maar ik bedacht me dat het ook wel eens geschikt zou kunnen zijn voor preparatie en meer bijzonder het be/afwerken van de matrix.
Na een paar proefstukjes ben ik zeker niet ontevreden over; dit beitelmachientje dat ongeveer net zoveel toeren maakt als m`n air-pen= 11.200 tpm en dat zonder compressor...
Niet geschikt voor fijn werk, maar prima bruikbaar en relatief geluidsarm.
Aanschaf was ongeveer 3 tientjes.
groeten, Bert
[Bewerkt door Elbert op 29-01-2013 om 17:35 NL]
Na een paar proefstukjes ben ik zeker niet ontevreden over; dit beitelmachientje dat ongeveer net zoveel toeren maakt als m`n air-pen= 11.200 tpm en dat zonder compressor...
Niet geschikt voor fijn werk, maar prima bruikbaar en relatief geluidsarm.
Aanschaf was ongeveer 3 tientjes.
groeten, Bert
[Bewerkt door Elbert op 29-01-2013 om 17:35 NL]
Elbert
Antw: nieuw speeltje
ja een foto of link zou leuk zijn en trouwens is ie betaalbaar
Keep looking evry time
Antw: nieuw speeltje
Hallo, het is een apparaat van Parkside, maakt ca. 11.500 klap(jes) per minuut en kostte 22 euro en 99 cent.
Op de doos: "Motorschnitzgerat PSG 50 B2"
Prettig aan het apparaat is dat het harder slaat naar mate je er meer kracht op zet, minder handig is dat je het hele apparaat vast moet houden, wat het sturen bemoeilijkt.
Dit laatste in vergelijk met een air-pen.
Er zitten ook geen steenbijtels bij, zoals ik eerder schreef is het eigenlijk een houtbewerkingsapparaatje.
Maar met een beetje handigheid zou je een hardstalen stift wel om kunnen slijpen zodat die ook in het apparaat past.
Maar als je die stift dan gebruikt is de garantie op het apparaat niet meer geldig; en ook kun je jezelf flink verwonden met het ding, maar da`s met de meeste zaken waar een scherpe beitel bij te pas komt...
Het werkt prima op de wat zachtere matrix; maar voor knetterharde kalksteen of pyrietconcreties is het ding minder geschikt.
groeten, Bert
[Bewerkt door Elbert op 31-01-2013 om 11:12 NL]
Op de doos: "Motorschnitzgerat PSG 50 B2"
Prettig aan het apparaat is dat het harder slaat naar mate je er meer kracht op zet, minder handig is dat je het hele apparaat vast moet houden, wat het sturen bemoeilijkt.
Dit laatste in vergelijk met een air-pen.
Er zitten ook geen steenbijtels bij, zoals ik eerder schreef is het eigenlijk een houtbewerkingsapparaatje.
Maar met een beetje handigheid zou je een hardstalen stift wel om kunnen slijpen zodat die ook in het apparaat past.
Maar als je die stift dan gebruikt is de garantie op het apparaat niet meer geldig; en ook kun je jezelf flink verwonden met het ding, maar da`s met de meeste zaken waar een scherpe beitel bij te pas komt...
Het werkt prima op de wat zachtere matrix; maar voor knetterharde kalksteen of pyrietconcreties is het ding minder geschikt.
groeten, Bert
[Bewerkt door Elbert op 31-01-2013 om 11:12 NL]
Elbert