Maatbalkje voor foto\'s
Maatbalkje voor foto\'s
Om de nieuwe fotopagina te vullen met foto\'s wil ik binnenkort veel nieuwe foto\'s gaan maken van mijn fossielen. Nou ben ik op zoek naar een zwart/wit geblokt maatbalkje die ik bij de fossielen kan leggen voor de foto. Deze zie je ook wel eens in artikelen. Een lineaan oid kan ook wel, maar dat ziet er niet zo mooi uit. Weet iemand waar ik zo\'n maatbalkje zou kunnen kopen?
[Bewerkt door webmaster op 18-11-2005 om 09:06 NL]
[Bewerkt door webmaster op 18-11-2005 om 09:06 NL]
Kennis telt!
Webmaster www . fossiel . net
Webmaster www . fossiel . net
Antw: Maatbalkje voor foto\'s
Beste Herman,
Ik weet precies welke je bedoelt, je kan ze ook zelf maken alleen zijn ze doorgaans geplastificeerd die kleine dingetjes om erbij te leggen.. (misschien in een hengelsport zaak oid? anders zelf printen ofzo)
Wat een ander idee is; de fotograaf die ik ken van op mijn werk heeft zijn te fotograferen object op een glazen plaat. Onder die plaat (20cm eronder) ofzo, ligt parallel een zwarte velourse lap, zodoende heeft hij geen gekke reflecties.
De camera hangt er recht boven, beetje gebruik maken nog van spots en je hebt een prachtige opstelling. Nu komt het; het maatbalkje wat hij gebruikt is een stalen lineaal waar men de nummers wit heeft geschilderd evenals de streepjes, de rest is zwart en valt dus weg in de achtergrond. Je zit dan gewoon de maatverdeling en verder niets.
Het is maar een idee.
groeten
Jeroen
Ik weet precies welke je bedoelt, je kan ze ook zelf maken alleen zijn ze doorgaans geplastificeerd die kleine dingetjes om erbij te leggen.. (misschien in een hengelsport zaak oid? anders zelf printen ofzo)
Wat een ander idee is; de fotograaf die ik ken van op mijn werk heeft zijn te fotograferen object op een glazen plaat. Onder die plaat (20cm eronder) ofzo, ligt parallel een zwarte velourse lap, zodoende heeft hij geen gekke reflecties.
De camera hangt er recht boven, beetje gebruik maken nog van spots en je hebt een prachtige opstelling. Nu komt het; het maatbalkje wat hij gebruikt is een stalen lineaal waar men de nummers wit heeft geschilderd evenals de streepjes, de rest is zwart en valt dus weg in de achtergrond. Je zit dan gewoon de maatverdeling en verder niets.
Het is maar een idee.
groeten
Jeroen
Daar in de schiftende ondiepten, tussen oppervlak en afgrond, waar het leven een omweg maakt, kan de vishaak van de logica doel treffen.
-j
-j
helas weet ik niet zo\'n mooi maatbalkje te vinden ,maar ik los dat zo op.
je kan zo naar alle kanten meten hoe groot te fossiel is.
en je kan de maat aangeven dus ook meerdere cm als je een heel groot fossiel hebt om zlefs in halve cm als hij erg klein is
het is misschien ook een idee voor u
en kunnen wij ook al plaatjes insturen en hoe groot mogen die dan maximaal zijn ??
ik heb wel wat foto\'s ,maar die zijn allemaal vrij groot en ik ben niet zo handig dat ik die kleiner krijg behalve door te knippen zoals ik ook met deze foto heb gedaan .... wat niet altijd goed uitvalt ... omdat ik duidelijk niet weet hoe het moet

maar goed misschien is het een idee

je kan zo naar alle kanten meten hoe groot te fossiel is.
en je kan de maat aangeven dus ook meerdere cm als je een heel groot fossiel hebt om zlefs in halve cm als hij erg klein is
het is misschien ook een idee voor u
en kunnen wij ook al plaatjes insturen en hoe groot mogen die dan maximaal zijn ??
ik heb wel wat foto\'s ,maar die zijn allemaal vrij groot en ik ben niet zo handig dat ik die kleiner krijg behalve door te knippen zoals ik ook met deze foto heb gedaan .... wat niet altijd goed uitvalt ... omdat ik duidelijk niet weet hoe het moet

maar goed misschien is het een idee

het schattige nijntje vind de mooiste
schatten
schatten
Herman,
je kunt bij een textielwinkel maatlinten kopen in diverse kleuren en detaillering. Deze zijn makkelijk ergens op vast te lijmen.
je kunt bij een textielwinkel maatlinten kopen in diverse kleuren en detaillering. Deze zijn makkelijk ergens op vast te lijmen.
Pedro Janssen
Venray
"Carpe diem. Seize the day, boys. Make your lives extraordinary". DEAD POETS SOCIETY
- Mammoetkies
Mammoet:
Ik zou niet weten waar je zoiets kan kopen. Zelf maken dan maar..
TIP:
als je er nou bijvoorbeeld 30 maakt en ze per stuk verkoopt in de shop. Zo te zien hebben veel mensen intresse!!!
DDDM
P.S.
Trouwens bedankt voor de copyrids webmaster!
Ik zou niet weten waar je zoiets kan kopen. Zelf maken dan maar..
TIP:
als je er nou bijvoorbeeld 30 maakt en ze per stuk verkoopt in de shop. Zo te zien hebben veel mensen intresse!!!
DDDM
P.S.
Trouwens bedankt voor de copyrids webmaster!
Gr. Auke-Florian