van welk beestje?
van welk beestje?
Hallo,
Is er iemand die weet van welk beestje dit werveltje is?
Het is helemaal hol van binnen en is zeer licht.
Het komt uit de Oosterschelde.
Alvast bedankt.
Groetjes...
Ilse

[Bewerkt door ilse op 15-11-2005 om 14:02 NL]
Is er iemand die weet van welk beestje dit werveltje is?
Het is helemaal hol van binnen en is zeer licht.
Het komt uit de Oosterschelde.
Alvast bedankt.
Groetjes...
Ilse
[Bewerkt door ilse op 15-11-2005 om 14:02 NL]
FOSSILS ARE FOR EVER!
- Jan Losser
Antw: van welk beestje?
Vogel dat is zeker, waarschijnlijk een nekwervel misschien ook van een eend
Zonder verleden geen toekomst
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Ik sluit me hierbij aan: nekwervel vogel. Ik heb hier toevallig een wervelkolom van een ekster liggen, en de nekwervels (die overigens van vorm sterk verschillen van de andere wervels) lijken hier sprekend op.
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
Voor een eend denk ik dat het werveltje te klein is of het moet een kleine eend geweest zijn.
Het is een zwart werveltje, dus eigenlijk fossiel?
Of is dat niet altijd van toepassing, zwart=fossiel.
Hoelang duurt het eer een bot zwart kleurt van ouderdom? heeft iemand daar enig idee van?
Groetjes...
Ilse
Het is een zwart werveltje, dus eigenlijk fossiel?
Of is dat niet altijd van toepassing, zwart=fossiel.
Hoelang duurt het eer een bot zwart kleurt van ouderdom? heeft iemand daar enig idee van?
Groetjes...
Ilse
FOSSILS ARE FOR EVER!
- Jan Losser
Nee kleur heeft niets met ouderdom te maken, de kleur wordt alleen veroorzaakt door de grondsoort waarin het heeft gelegen of nog ligt. Of hoe lang het aan de oppervlakte heeft gelegen voor het vinden. En er zijn nog tig redenen op te noemen waarom de kleur niets met de ouderdom heeft te maken. In vind op een vindplaats spierwitte botten. In Deze redenatie zouden ze dan recent zijn, terwijl er toch echt mammoet bij zit. Dus fossiel. Je kunt iets of de ouderdom zeggen als je meer van het fossiel en de vindplaats weet. Zoals bijvoorbeeld boevenliggende lagen
(toplaag) En de afronding kun je zien dat ze waarschijnlijk fossiel zijn. Ook als ze nog elastisch zijn zijn de botten recent er is dan nog collageen aanwezig
(toplaag) En de afronding kun je zien dat ze waarschijnlijk fossiel zijn. Ook als ze nog elastisch zijn zijn de botten recent er is dan nog collageen aanwezig
Zonder verleden geen toekomst
Als een bod in de reductielaag (zwarte zuurstofloze laag in kwelder/zee, soms centimeters onder de oppervlakte) zal het bot misschien wel in een week zwart kunnen worden... Zeker geen garantie dus.
Kennis telt!
Webmaster www . fossiel . net
Webmaster www . fossiel . net