Gewricht en kiezen zandmotor
-
- Has thanked: 54 times
- Been thanked: 114 times
Gewricht en kiezen zandmotor

Goedemiddag mensen,
Groot gewricht gevonden vanochtend op de zandmotor. Ik kan het niet plaatsen. Wellicht dat iemand het kan benoemen.
Verder 2 kiezen. De kleine kies is denk ik van een hert (laagkronig). De grote kies is eveneens van een herbivoor, mogelijk rund ?
Alvast bedankt, Jeroen
Antw: Gewricht en kiezen zandmotor
Mooi! Gewricht is 'achterhoofd' mammoet (articuleerde in atlas), kiezen correct.
Groeten,
Bram
Groeten,
Bram
-
Bedankt Bram, daar was ik nooit opgekomen. Is dit dan de draaier ? Zo niet, weet je wellicht hoe het bot heet of heb je een link naar een website waar het complete bot op staat ?
Alvast bedankt, Jeroen
Alvast bedankt, Jeroen
Ik bedoel niet een deel van de wervelkolom, maar een deel van de schedel. Op een plaatje van een mammoetschedel gefotografeerd van de caudale zijde moet dit te herkennen zijn.
Groeten,
Bram
Groeten,
Bram
- sjaak
- Has thanked: 378 times
- Been thanked: 365 times
- Contacteer:
Mooie vondsten!
Dat het een stuk van de schedel is zie je aan die grote "honingraat" structuur ofwel luchtkamers om het grote schedel draagbaar te houden.
Dat het een stuk van de schedel is zie je aan die grote "honingraat" structuur ofwel luchtkamers om het grote schedel draagbaar te houden.
Groet,
Niels
Niels
-
De stukken heb ik vandaag op een plek gevonden die ik normaal gesproken strak voorbij loop. De kies van een rund en het schedeldeel van een mammoet lagen op het vlakke lage deel waar de geul overgaat in de lagune, vanaf Kijkduin gezien. Geluk dat het vrijgespoeld is omdat de stroming op dat deel gering is.
Voor wie ook van levende beesten houdt
kijk ook eens naar de zee in plaats van alleen naar de grond. Vandaag zwom er een zeehond op 5 meter afstand langs me heen door de branding. De populatie wordt geschat op zo'n 30 stuks.
Voor wie ook van levende beesten houdt