Deel van een kaakje [Mill]
- Supergraver
Deel van een kaakje [Mill]
Van dit soort kaakje heb ik er een aantal uit Mill. Beenvis? en zo ja, valt het nog verder te determineren?
Gr
Martijn
- Supergraver
- Supergraver
Antw: Deel van een kaakje [Mill]
ik heb inderdaad ook een aantal van deze botjes... ik denk niet aan kaakjes... zie geen plaats waar de tanden kunnen zitten ... maar wat dan ... dat weet ik ook niet helaas
het schattige nijntje vind de mooiste
schatten
schatten
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Ik heb er helemaal geen idee van, maar ik doe graag een wilde gok (om de boel wat levendig te houden): kieuwbogen?
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
Ik denk toch eigenlijk wel dat het vissenkaakjes zijn...
waarom denk ik dat? ik weet het ook niet.
beschouw het dus maar als een gok.
Groeten, Casper
waarom denk ik dat? ik weet het ook niet.
beschouw het dus maar als een gok.
Groeten, Casper
Post mortem we sort 'em!
Hoi supergraver,
De derde foto lijkt helemaal op enkele vissenkaakjes die ik al eens gevonden heb.
Onderaan (in de lange zijde) zou je normaal moeten kunnen zien waar de tandjes gezeten hebben.
Dat de mijne vissenkaakjes zijn heb ik van een kenner op dat gebied.
Ik zal proberen van er wat fotookes van op te sturen.
Groetjes...
Ilse
De derde foto lijkt helemaal op enkele vissenkaakjes die ik al eens gevonden heb.
Onderaan (in de lange zijde) zou je normaal moeten kunnen zien waar de tandjes gezeten hebben.
Groetjes...
Ilse
FOSSILS ARE FOR EVER!
- Supergraver
Antw: Antw: Deel van een kaakje [Mill]
Inderdaad, er zitten tandholten in. En ik denk dat het van een beenvis is, maar verder geen enkel idee.ilse schreef:
Hoi supergraver,
Groetjes...
Ilse
Gr
Martijn
-
Het kunnen heel goed delen van vissenkaken zijn. De (halve) onderkaak van beenvissen bestaat uit twee delen die in elkaar schuiven. Het voorste deel is het deel waar de tanden inzitten. Aan het achterste deel hechten allerlei spieren aan. Jouw botjes doen wb vorm denken aan die achterste delen. Dat er geen (gaatjes voor) tanden inzitten klopt dan dus ook. Als het goed is zitten er in de onderrand gaatjes waar zenuwen doorgelopen hebben (de eerste foto moet je dan ondersteboven houden om het bot in de juiste positie te zien).
Als je wil vergelijken kan je een vis met een degelijk frame (een dorade) bijvoorbeeld met kop en al bakken (in de oven, mmmm) en dan de onderkaak eruitslopen. Heel beeldend.
Als je wil vergelijken kan je een vis met een degelijk frame (een dorade) bijvoorbeeld met kop en al bakken (in de oven, mmmm) en dan de onderkaak eruitslopen. Heel beeldend.
Hoi Supergraver,
Hier zijn dan mijn vissenkaakjes.
Groetjes...
Ilse

Hier zijn dan mijn vissenkaakjes.
Groetjes...
Ilse
FOSSILS ARE FOR EVER!