trilo of zo
trilo of zo

Heb hier wat waar ik NIETS vanaf weet,weet ternauwwernood de naam van dit dingetje.
Zijn gevonden in de omgeving van Prum
Begin met de grootste.
Theo
Antw: trilo of zo
De laatste is een fragment van een oog. De rest zijn delen van het lijf of de staart van de trilobiet. \"Radiaspis\" kan je vast vertellen welke soorten het zijn.
Kennis telt!
Webmaster www . fossiel . net
Webmaster www . fossiel . net
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Idd trilobieten.
Ik heb helaas mijn literatuur hier niet, maar die eerste moet je volgens mij in de Asteropyginae familie zoeken, de tweede bij de Phacopidae, de derde is van het genus Dechenella sp., en zou de laatste geen sterk gegranuleerde glabella kunnen zijn (ook van een Phacopidae-lid dan)?
Sorry voor de vaagheid. Van hier laat ik het met plezier over aan Radiaspis.
Ik heb helaas mijn literatuur hier niet, maar die eerste moet je volgens mij in de Asteropyginae familie zoeken, de tweede bij de Phacopidae, de derde is van het genus Dechenella sp., en zou de laatste geen sterk gegranuleerde glabella kunnen zijn (ook van een Phacopidae-lid dan)?
Sorry voor de vaagheid. Van hier laat ik het met plezier over aan Radiaspis.
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
Nummer vier doet me denken aan de snuit van een phacops-achtige, een oog heeft een regelmatiger patroon...
Hallo Theo,
zou je wat meer kunnen zeggen over de vindplaats?
Je eerste twee foto\'s zijn inderdaad van de orde Phacopida. Een eerste gis is superfamilie Acastoidea en mogelijk de familie Acastidae. Nummer twee en drie zijn pygidia (staartstukken), maar daar was je denk ik al wel achter.
Nummer twee hoort waarschijnlijk bij de orde Proetida en Dechenella sp. vind ik een aardige gok
Het andere staartstuk is vermoedelijk weer phacopide.
Je laatste foto is geen oog naar de glabella (de \'neus\'), ook weer Phacopida.
Met wat meer info kan ik wat meer voor terugvinden.
zou je wat meer kunnen zeggen over de vindplaats?
Je eerste twee foto\'s zijn inderdaad van de orde Phacopida. Een eerste gis is superfamilie Acastoidea en mogelijk de familie Acastidae. Nummer twee en drie zijn pygidia (staartstukken), maar daar was je denk ik al wel achter.
Nummer twee hoort waarschijnlijk bij de orde Proetida en Dechenella sp. vind ik een aardige gok

Het andere staartstuk is vermoedelijk weer phacopide.
Je laatste foto is geen oog naar de glabella (de \'neus\'), ook weer Phacopida.
Met wat meer info kan ik wat meer voor terugvinden.
Trilobiti Ceská Republika
Hoi Theo,
de eerste twee foto\'s lijken mij redelijk overtuigd op de soort Treveropyge sp.
(ik zet er heel veilig sp. achter, want zover kan ik het beoordelen)
Nogmaals, geef eens wat meer informatie

de eerste twee foto\'s lijken mij redelijk overtuigd op de soort Treveropyge sp.
(ik zet er heel veilig sp. achter, want zover kan ik het beoordelen)
Nogmaals, geef eens wat meer informatie

Trilobiti Ceská Republika