Rusland meteoor
Rusland meteoor
Nou ik was van plan om meschien naar tsjeljabinsk the gaan (plek van nieuwe meteoor inslag en ik weet Niet of het 't waard is en wat raden Jullie me aan om zeker mee te nemen en of het het waard is dus wat zal ik doen?
Re: Rusland meteoor
ik heb hem al gezien, heb hem helemaal zelf naar beneden gegooit.
Nee even serieus, ik weet niet hoe ver jou interesse ligt in meteorieten en inslagen ervan. Het zal niet veel meer gebeuren, het is iets dat je mogelijks nooit meer zou kunnen meemaken dus het is een unieke kans. Aan de andere kant is het erg ver reizen dus moet je het echt wel de moeite vinden. en eens dat je het gezien hebt sta je daar
. Je kunt er uiteraard nog een leuke reis van maken. Ik ben ook niet zeker als je tot bij/op de plasts kan komen als toerist.
Wij kunnen moeilijk een beslissing maken in jou plaats. Je moet zelf weten als je het ervoor over hebt of niet. Maar als je gaat, veel plezier
groetjes Aaron
Nee even serieus, ik weet niet hoe ver jou interesse ligt in meteorieten en inslagen ervan. Het zal niet veel meer gebeuren, het is iets dat je mogelijks nooit meer zou kunnen meemaken dus het is een unieke kans. Aan de andere kant is het erg ver reizen dus moet je het echt wel de moeite vinden. en eens dat je het gezien hebt sta je daar

Wij kunnen moeilijk een beslissing maken in jou plaats. Je moet zelf weten als je het ervoor over hebt of niet. Maar als je gaat, veel plezier

groetjes Aaron
Nullus finis longius si quod facis delectaris
Bedankt voor het antwoord 
Maar ik vroeg me af of het het waard is om 800 euro aan tickets te betalen om helemaal Daar been te reizen en te gaan zoeken naar chondriet en wat ik zou molten mee nemen zoals uhm.. Magneet?

Maar ik vroeg me af of het het waard is om 800 euro aan tickets te betalen om helemaal Daar been te reizen en te gaan zoeken naar chondriet en wat ik zou molten mee nemen zoals uhm.. Magneet?
Re: Re: Rusland meteoor
ah het is om zelf te zoeken. De kans is klein dat je er zult vinden denk ikFidel schreef:
Bedankt voor het antwoord

groetjes
Aaron
ik denk dat ik dan maar ga kopen ik plaats meschien wel een link naar waar want ik vraag me wel af of het echt is
Daarom ga ik ook een stuk kopen het is erg zeldzaam om het daar te vinden en ik heb op dit moment besteld een kleine stilhote alin ook uit rusland haha het gaat mooi in mijn gesteenten collectie nu nog een paar weken wachten tot het via USPS hier komt
[Bewerkt door fidel op 21-02-2013 om 17:53 NL]
[Bewerkt door fidel op 21-02-2013 om 17:53 NL]
leuk steentje,
sikhote alin meteorietjes zij redelijk duur. Als je meer voor je geld wilt kun je voor ene van Campo del cielo gaan. Dan krijg je veel grotere voor je geld. chondrietjes zijn ook niet zo duur.
groetjes
Aaron
sikhote alin meteorietjes zij redelijk duur. Als je meer voor je geld wilt kun je voor ene van Campo del cielo gaan. Dan krijg je veel grotere voor je geld. chondrietjes zijn ook niet zo duur.
groetjes
Aaron
nou deze is 195g ik heb hem nog niet maar hij word opgestuurt prijs was 20'00 dollar ofzo ben vergeten hoeveel het precies kostte en ik denk wel dat het magnetisch is want sikhote alin was een ijzer meteoor
[Bewerkt door fidel op 22-02-2013 om 21:09 NL]
[Bewerkt door fidel op 22-02-2013 om 21:09 NL]
Gisteren op de GEAbeurs in Amsterdam werd er door een Russische standhoudster met zoon (woonachtig in Duitsland)meteorieten aangeboden, naar hun zeggen, afkomstig uit Tsjeljabinsk. De man van de vrouw was de volgende dag, na de meteorietinslag, met het vliegtuig naar de lokatie gereisd en ze gevonden (sommige de maat van kleine knikkers) Ik vraag me af hoe je kunt weten of ze daadwerkelijk van Tsjeljabinsk afkomstig zijn?
Maar los daarvan toch even geinformeerd naar de prijs
Er werd 100 euro per gram gevraagd!
Na een vriendelijk "Danke schön", Fraulein" heb ik mijn weg vervolgd. Aan het eind van de beurs nog even geinformeerd of ze tevreden waren met de beursomzet. Zwaar geirriteerd gaf ze aan dat het klote (eigen vertaling) was en dat dit de laatste beurs in Nederland was. In ieder geval kan ik zeggen dat ik "waarschijnlijk/misschien" een stukje van de Tsjeljabinsk meteoriet in mijn handen heb gehad.
Peter
[Bewerkt door donckey op 09-04-2013 om 17:24 NL]
Maar los daarvan toch even geinformeerd naar de prijs

Er werd 100 euro per gram gevraagd!
Na een vriendelijk "Danke schön", Fraulein" heb ik mijn weg vervolgd. Aan het eind van de beurs nog even geinformeerd of ze tevreden waren met de beursomzet. Zwaar geirriteerd gaf ze aan dat het klote (eigen vertaling) was en dat dit de laatste beurs in Nederland was. In ieder geval kan ik zeggen dat ik "waarschijnlijk/misschien" een stukje van de Tsjeljabinsk meteoriet in mijn handen heb gehad.

Peter
[Bewerkt door donckey op 09-04-2013 om 17:24 NL]
donckey