Welke boeken zijn geschikt voor mijn PWS?
Welke boeken zijn geschikt voor mijn PWS?
Ik zit in mijn laatste jaar vwo en doe mijn profiel werkstuk over fossielen die ik op vakantie heb gevonden. Haaientanden op het strand in Zeeland en schelpen uit Frankrijk in een plaatsje aan de rivier de Loire.
De bibliotheek in mijn dorp heeft geen goede boeken.
Dus mijn vraag is welke boeken/sites kan ik gebruiken voor een algemeen deel over en welke boeken zijn goed om die haaientanden en schelpen te determineren. Ik heb voor de tanden wel een kleine gids maar daar staan er maar een paar soorten in en niet de afmetingen.
De bibliotheek in mijn dorp heeft geen goede boeken.
Dus mijn vraag is welke boeken/sites kan ik gebruiken voor een algemeen deel over en welke boeken zijn goed om die haaientanden en schelpen te determineren. Ik heb voor de tanden wel een kleine gids maar daar staan er maar een paar soorten in en niet de afmetingen.
- Xenina
- Has thanked: 23 times
- Been thanked: 12 times
Antw: Welke boeken zijn geschikt voor mijn PWS?
Hoi,
voor de haaientanden van de stranden van zeeland gebruik ik het boekje 'Gids voor Strandfossielen van Cadzand en Nieuwvliet-Bad', uitgegeven door de nederlandse Geologische Vereniging Afdeling Amsterdam, gewijzigde herdruk 2003 door het oertijdmuseum 'De groene poort' Boxtel.
Success en groetjes, Xenina
voor de haaientanden van de stranden van zeeland gebruik ik het boekje 'Gids voor Strandfossielen van Cadzand en Nieuwvliet-Bad', uitgegeven door de nederlandse Geologische Vereniging Afdeling Amsterdam, gewijzigde herdruk 2003 door het oertijdmuseum 'De groene poort' Boxtel.
Success en groetjes, Xenina
Hoi,
Wat ga je precies doen met je werkstuk? Ik heb destijds mijn profielwerkstuk gehouden over de oogontwikkeling op steeltjes van diverse soorten Russische trilobieten.
Betreft schelpen kun je misschien Anno Scholing een email sturen. Hij heeft een grote kennis op het gebied van fossiele schelpen, een eigen website om ook mee te determineren en waarschijnlijk ook een fraaie literatuurlijst. Je mag ook altijd je schelpen en tanden tonen op het forum, hier is kennis in overvloed
Succes ermee!
Groetjes Bram
Wat ga je precies doen met je werkstuk? Ik heb destijds mijn profielwerkstuk gehouden over de oogontwikkeling op steeltjes van diverse soorten Russische trilobieten.
Betreft schelpen kun je misschien Anno Scholing een email sturen. Hij heeft een grote kennis op het gebied van fossiele schelpen, een eigen website om ook mee te determineren en waarschijnlijk ook een fraaie literatuurlijst. Je mag ook altijd je schelpen en tanden tonen op het forum, hier is kennis in overvloed

Succes ermee!
Groetjes Bram
Het idee voor mijn pws was te kijken of het mogelijk is om die fossielen te determineren. Liefst echt een soort uit te halen en dat in een tijd te plaatsen. En dan bekijken of dat overeen komt met wat er in dat gebied zou moeten worden gevonden. Ook heb ik in het handboekje over die haaientanden dat op die stranden je daar fossielen kunt vinden uit verschillende perioden en wil kijken of dat ook blijkt uit de haaientanden die ik heb.
Bedankt voor de boeken tip.
Wat is het internetadres van die site van die Anno Scholing?
Groetjes Alma
[Bewerkt door PWSer op 21-02-2013 om 19:24 NL]
Bedankt voor de boeken tip.
Wat is het internetadres van die site van die Anno Scholing?
Groetjes Alma
[Bewerkt door PWSer op 21-02-2013 om 19:24 NL]

Misschien als je een pawerpoint er bij gaat maken is dit een leuke afbelding

[Bewerkt door dominiek op 22-02-2013 om 18:10 NL]
Keep looking evry time