Botfragmenten Domelaar

Laat hier je fossielen determineren. Voorzie duidelijke foto's en vermeld zo mogelijk de grootte, de vindplaats en de ouderdom.
Plaats reactie
jkeijzer
Has thanked: 54 times
Been thanked: 114 times
Botfragmenten Domelaar

Bericht door jkeijzer » 24 feb 2013, 14:17

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

2 botfragmenten gevonden in het grove zeefrestant. De scherpe kam van foto's 1 en 2 kan ik niet direct thuisbrengen, maar ik denk dat het een gedeelte van een wervel is.

Het fragment op foto's 3 en 4 lijkt bot, maar steen of zelfs versteend hout kan ik niet uitsluiten. Indien bot dan vermoed ik de binnenzijde van de onderkaak van een fors dier, bijv. mammoet.

Jeroen

Schouwenburg
Been thanked: 45 times
Antw: Botfragmenten Domelaar

Bericht door Schouwenburg » 24 feb 2013, 17:07

Hallo, op de eerste twee foto's staat het voorste deel van een draaier (2e halswervel). De diersoort wordt moeilijker. Het kan van een paard of een grote evenhoevige zijn.

Groet, Charlie

Charlie

sjaak
Has thanked: 378 times
Been thanked: 365 times
Contacteer:

Bericht door sjaak » 24 feb 2013, 18:58

Foto 3 en 4 is bot. Ik snap wat je bedoelt met onderkaak, maar dat is het denk ik niet of het moet een reausachtige mensachtige zijn geweest. Onderkaak mammoet kan je sowieso uitsluiten, die is heel puntig.

Groet,

Niels

jkeijzer
Has thanked: 54 times
Been thanked: 114 times

Bericht door jkeijzer » 27 feb 2013, 18:31

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Sjaak,

Ik heb het fragment vergeleken, getuige de foto's, met een gedeelte van een onderkaak van een mammoet, juveniel, uit de collectie van een vriendin. Perfect match. Puntig aan de buitenzijde en wat ronder aan de binnenzijde.

Groeten,

Plaats reactie