fossielen ijburg
fossielen ijburg
Ben vandaag naar Ijburg geweest eerst moesten we de goede plek vinden en dat valt niet mee maar uiteindelijk vonden we een strand met daarop veel belgisch gesteente heb er een stuk of dertig gevonden een klein gedeelte trilo's maar het meest brachipoden en wat koralen ik ben momenteelo bezig alles op naam te brengen misschien kunnen jullie me daarmee helpen wetenschappelijke naam etc.
Alvast bedankt .
p.s de rest van de foto's volgt.
GR. Dominiek
[Bewerkt door dominiek op 01-03-2013 om 20:00 NL]
Keep looking evry time
Antw: fossielen ijburg
Het pygidium lijkt me van Cumingella Belisama, Bollandia Globiceps Kleini of Witryides Rosmerta. Het mosdiertje is Fenestella sp. De brachiopode op de onderste foto is een spirifer, maar welke precies weet ik niet.
Leuke vondsten! Zelf kom ik vrij vaak in IJburg, met tot nu toe altijd mooie vondsten, waarvan altijd wel stukjes van trilobieten. Tot nu toe pas echter één compleet exemplaar (Cumingella Belisama).
[Bewerkt door GdeReijke op 02-03-2013 om 01:11 NL]
Leuke vondsten! Zelf kom ik vrij vaak in IJburg, met tot nu toe altijd mooie vondsten, waarvan altijd wel stukjes van trilobieten. Tot nu toe pas echter één compleet exemplaar (Cumingella Belisama).
[Bewerkt door GdeReijke op 02-03-2013 om 01:11 NL]
Ik heb helaas geen compleete trilo gevonden wel stukjes maar vooral brachipoden een mooi resultaat als je weet waar je moet zoeken 
P.S ik heb daar een geheim e vindplaats.
GR. Dominiek
P.S ik heb daar een geheim e vindplaats.
GR. Dominiek
Keep looking evry time
Hoi luka, mooie fossielen!dominiek schreef:
Ben vandaag naar Ijburg geweest eerst moesten we de goede plek vinden en dat valt niet mee maar uiteindelijk vonden we een strand met daarop veel belgisch gesteente heb er een stuk of dertig gevonden een klein gedeelte trilo's maar het meest brachipoden en wat koralen ik ben momenteelo bezig alles op naam te brengen misschien kunnen jullie me daarmee helpen wetenschappelijke naam etc.
Alvast bedankt .
p.s de rest van de foto's volgt.
GR. Dominiek
[Bewerkt door dominiek op 01-03-2013 om 20:00 NL]
Grtz mendel
Facta non verba- Geen woorden maar daden
Hier de beloofde foto's . GR. Dominiek
[Bewerkt door dominiek op 06-03-2013 om 17:37 NL]
Keep looking evry time
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Dag Dominiek, fantastische vondsten hoor! En ik zie toch één trilobiet die compleet is geweest, maar dan daarna gebroken. Toch al heel bijzonder hoor.
Ik weet niet of de nieuwe foto's echt beter zijn, maar je hebt al enkele heel goede suggesties gekregen mbt determinatie.
Ik weet niet of de nieuwe foto's echt beter zijn, maar je hebt al enkele heel goede suggesties gekregen mbt determinatie.
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
Hallo Domeniek, de fotos 1,9,10,11 vertonen een Bryozoe genaamd Fenestella, deze zijn blad vormig en komen voor in het Boven Cambrium en Carboon. Ouderdom; 500milj. Carboon 345/280 milj. De vindplaats zal bestaan uit mijnsteen uit Belgie. Leuk vondsten.
Gr.Ben
Gr.Ben
0000000000