Haaientanden uit de James City Formation, Lee Creek, Aurora

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
Plaats reactie
Ferry
Haaientanden uit de James City Formation, Lee Creek, Aurora

Bericht door Ferry » 22 mar 2013, 23:36

Hallo Medeverzamelaars,

Zelf heb ik een heel aardige collectie haaientanden uit Lee Creek, Aurora.
Veruit de meeste haaientanden zijn gevonden in de Yorktown Formation(approx. 4,4 Milj. jaar oud) en de Pungo river Formation(13-15 Milj. jaar oud).
Echter zijn er ook haaientanden gevonden in de James City Formation(approx. 1 Milj. jaar oud, vroeg Pleistoceen) te Lee Creek.

Wie heeft hier enkele vb. van of kan er meer over vertellen? Bijv. de soorten die er gevonden werden en de algemene toestand van de tanden die gevonden zijn.
Ik weet dat juist in deze formatie de GW(C. carcharias) tanden werden gevonden die erg zeldzaam zijn uit Lee Creek. Hiervan heb ik er zelf 1 in collectie. Ik zou graag enkele vb. zien van haaientanden uit deze formatie.

Ik hoop dat iemand van jullie wat in zijn collectie heeft uit deze formatie te Lee Creek en dit zou willen tonen en evt. aanvullen met enige info.

Alvast bedankt!

Groeten,
Ferry

Verzamelaar van fossiele haaientanden van wereldwijde locaties,voornamelijk Plioceen t/m Eoceen.
Ik sta altijd open voor een leuke haaientanden ruil.

arienvanoord
Antw: Haaientanden uit de James City Formation, Lee Creek, Aurora

Bericht door arienvanoord » 23 mar 2013, 10:49

Hoi Ferry ff op het fossil forum kijken staat er toevallig een op een spierwitte

Carcharodon carcharias bij het forum onderdeel vondsten grtn Arien

arienvanoord

Bericht door arienvanoord » 23 mar 2013, 12:42

Afbeelding

Zie foto van de tand

Grtn Arien

Ferry

Bericht door Ferry » 23 mar 2013, 13:18

Hoi Arien,

Goed dat je hem even post met foto, de website van het fossil forum heb ik slechte ervaringen mee kwa virussen. Ik heb in het verleden 2x tijdens een bezoek aan het fossil forum een Trojan virus op mijn computer gekregen, kreeg 1x wel een waarschuwing van het antivirus programma, maar het leed was al geschied. Had een 2e antivirus programma nodig om hem te verwijderen omdat dit virus in staat was om AVG volledig lam te leggen incl. firewall.
Je snapt wel dat ik daarna met mijn bezoeken aan deze site erg voorzichtig ben geworden.

Even on topic, de verschillende C. carchariassen die ik heb gezien uit de James City formatie zijn donkerblauw/zwart of blauwig/donkergrijs van kleur, allen met een donkergrijze wortel, dit is inderdaad een kleurstelling die ik nog niet eerder heb gezien.
Ik ben wel reuze benieuwd wat er naast de GW tanden nog meer is gevonden kwa haaientanden soorten in deze formatie.

Groeten,
Ferry

Verzamelaar van fossiele haaientanden van wereldwijde locaties,voornamelijk Plioceen t/m Eoceen.

arienvanoord

Bericht door arienvanoord » 23 mar 2013, 15:17

Zal het eens na vragen aan de eigenaar ok

Grtn Arien

dominiek
Antw: Antw: Haaientanden uit de James City Formation, Lee Creek, Aurora

Bericht door dominiek » 23 mar 2013, 19:27

Ferry schreef:
Hoi Arien,

Goed dat je hem even post met foto, de website van het fossil forum heb ik slechte ervaringen mee kwa virussen. Ik heb in het verleden 2x tijdens een bezoek aan het fossil forum een Trojan virus op mijn computer gekregen, kreeg 1x wel een waarschuwing van het antivirus programma, maar het leed was al geschied. Had een 2e antivirus programma nodig om hem te verwijderen omdat dit virus in staat was om AVG volledig lam te leggen incl. firewall.
Je snapt wel dat ik daarna met mijn bezoeken aan deze site erg voorzichtig ben geworden.

Even on topic, de verschillende C. carchariassen die ik heb gezien uit de James City formatie zijn donkerblauw/zwart of blauwig/donkergrijs van kleur, allen met een donkergrijze wortel, dit is inderdaad een kleurstelling die ik nog niet eerder heb gezien.
Ik ben wel reuze benieuwd wat er naast de GW tanden nog meer is gevonden kwa haaientanden soorten in deze formatie.

Groeten,
Ferry

Dat van dat virus is serieusen zaak ik heb op mijn computer volgens mij 3 anti programma's dat moet genoeg zijn om ze tegen te houden voorlopig.

GR. Dominiek

Keep looking evry time

Ferry
Antw: Antw: Haaientanden uit de James City Formation, Lee Creek, Aurora

Bericht door Ferry » 28 mar 2013, 00:04

arienvanoord schreef:
Hoi Ferry ff op het fossil forum kijken staat er toevallig een op een spierwitte

Carcharodon carcharias bij het forum onderdeel vondsten grtn Arien
Hoi Arien,

Omdat de kleurstelling, preservatie en de matrix mij niet bekend voorkwam ben ik gaan zoeken naar deze tand op het fossilforum. Ik heb hem gevonden, deze tand is gevonden door een vriend van de persoon die hem heeft gepost en hij blijkt gevonden te zijn in de Tar River, en niet in de James City Formation te Lee Creek zoals ik al dacht. GW tanden uit Lee Creek zijn geheel anders kwa kleurstelling en preservatie.
Hierbij nog de link naar deze GW uit de Tar River: http://www.thefossilforum.com/index.php ... ver-finds/

Verder niemand met aanvullingen betreffende dit topic??

Groeten,
Ferry

Plaats reactie