Fotograferen/ USB Microscoop
Fotograferen/ USB Microscoop
Via mijn vorige vraag kreeg ik o.a. het advies om een usb microscoop aan te schaffen; dat lijkt mij een prima idee, maar je kunt ze nergens in mijn buurt zien/ uitproberen.
Je hebt ze in verschillende soorten en maten. Een betaalbare, die volgens de beschrijving kan wat ik zoek, is de Konig USB Microscoop (8mp). Heeft iemand ervaring hiermee? Dan zou ik je graag enkele specifieke vragen willen stellen.
Bedankt!
Je hebt ze in verschillende soorten en maten. Een betaalbare, die volgens de beschrijving kan wat ik zoek, is de Konig USB Microscoop (8mp). Heeft iemand ervaring hiermee? Dan zou ik je graag enkele specifieke vragen willen stellen.
Bedankt!
Antw: Fotograferen/ USB Microscoop
Hoi Dirk,
Ik vind de detailfoto's die Strandjutters vaak laat zien redelijk fraai. Misschien kan hij jou vertellen met wat voor (USB)microscoop hij werkt en hoe hij dat doet.
Peter
Ik vind de detailfoto's die Strandjutters vaak laat zien redelijk fraai. Misschien kan hij jou vertellen met wat voor (USB)microscoop hij werkt en hoe hij dat doet.
Peter
donckey
zag er afgelopen weekend nog 2 staan bij de lidl
volgens mij zijn er een aantal hier die met zo'n lidl ding behoorlijke foto's trekken.
wil je echt superkwaliteit, dan ga je ook super betalen.
Echte microscoop met extra buisje voor een dure usb of spiegelreflex
je hebt van die montage stukken om een spiegelreflex op microscoop te monteren
wil je een beetje macro's trekken, dure macro lens of anders "macro"ringen.
hier is geldt hetzelfde. Dure lens met goeie belichting = super kwaliteit
ringetje tussen camera en standaard lens kost niet duur en geeft behoorlijke foto's vind ik zelf.
Iemand die een beetje kijk heeft op fotografie zal er meestal heel anders over denken...
Daar waar het kan, zal ik ook proberen om iets zelf in elkaar te draaien of te improviseren als ik daarmee een redelijk resultaat kan behalen en tegelijk veel geld sparen. Dit gaat meestal wel gepaard met consessies!
volgens mij zijn er een aantal hier die met zo'n lidl ding behoorlijke foto's trekken.
wil je echt superkwaliteit, dan ga je ook super betalen.
Echte microscoop met extra buisje voor een dure usb of spiegelreflex
je hebt van die montage stukken om een spiegelreflex op microscoop te monteren
wil je een beetje macro's trekken, dure macro lens of anders "macro"ringen.
hier is geldt hetzelfde. Dure lens met goeie belichting = super kwaliteit
ringetje tussen camera en standaard lens kost niet duur en geeft behoorlijke foto's vind ik zelf.
Iemand die een beetje kijk heeft op fotografie zal er meestal heel anders over denken...
Daar waar het kan, zal ik ook proberen om iets zelf in elkaar te draaien of te improviseren als ik daarmee een redelijk resultaat kan behalen en tegelijk veel geld sparen. Dit gaat meestal wel gepaard met consessies!
oeps...
-
Antw: Antw: Fotograferen/ USB Microscoop
Bedankt voor jouw reactie.Mc_Crabs schreef:
Hoe groot waren die opjecten ook al weer?
De volgende winkels hebben ze:
Centralpoint - Amstelveen http://www.centralpoint.nl/zoeken/usb+microscoop/ € 87,35 incl.btw
Maar das enkel 90 KM bij je vandaan.
Informatique - Berkel en Rodenrijs http://www.informatique.nl/zoeken/?q=Microscoop € 60,00 incl.btw
Das slechts 31 KM.
En het prijs verschil
[Bewerkt door Mc_Crabs op 18-03-2013 om 16:53 NL]
Die in Berken en Rodenrijs heb ik gebeld.
Ze hebben geen demo in een winkel om uit te proberen; verpakkingen worden niet geopend.
Vandaar eigenlijk deze vraag.
Bedankt!!arienvanoord schreef:
Hier wat foto,s van de lidll microscoop
Grtn Arien
Dit lijkt precies wat ik zoek; makkelijk in te stellen en zo?
Ga morgen zeker even langs de Lidll.
Hallo Dirk,
Ik heb hier ook een USB Microscoop liggen met max 800x vergroting en eigen verlichting erin. Ik krijg het op deze manier niet voor elkaar om tandjes scherp op de foto te krijgen, er blijven altijd onscherpe delen zichtbaar. Het zal wel aan mij liggen, iets met de instellingen(software ofzo), en dus mag hij weg. Bij interesse stuur maar een mailtje mocht je nog op zoek zijn.
Ik maak mijn foto's van kleinere tandjes gewoon met de spiegelreflex met de kitlens en een macro ring ertussen, zodat je dichter op je onderwerp kunt komen. Dit werkt voor mij prima, zal hieronder nog het eea. uitleggen/toelichten.
Groeten Ferry
[Bewerkt door Ferry op 01-04-2013 om 13:50 NL]
Verzamelaar van fossiele haaientanden van wereldwijde locaties,voornamelijk Plioceen t/m Eoceen.
Ik sta altijd open voor een leuke haaientanden ruil.

Spiegelreflex met de kitlens en een macro ring ertussen.
Foto 1 is gemaakt op de automatsche stand, dit resulteerd in een klein scherptegebied omdat het diafragma zo'n groot mogelijke opening heeft(dus een kleine "F" waarde), hierbij dus F5. Aan deze foto heb je dus niks, het fossiel is immers niet plat, en de camera stelt scherp op het dichtsbijzijnste punt.
Ik gebruik dus meestal de functie van de camera waar je zelf je diafragma kunt regelen, dit resulteerd in scherpere achtergronden, je wilt immers je hele fossiel zo scherp mogelijk op de foto(een hogere "F" waarde = een kleinere diafragma opening, en dus meer scherptediepte).
Hierbij dus enkele voorbeelden:
Foto 1: Automatische stand.
Foto 2: F8, iso 1000 automatisch.
Foto 3: F16, iso 3200 automatisch.
Foto 4: F22, iso 3200 automatsch.
Je ziet nu bij elke foto de achtergrond en het fossiel steeds scherper worden.
Nu nog terug naar een normale iso waarde,
Foto 5: F22, iso 100 handmatig.
Je camera gaat er altijd vanuit dat je uit de hand schiet en zal daarom bij een hogere "F" waarde altijd de iso waarde verhogen om bewegingen in je foto tegen te gaan. Dit resulteerd wel in korrelige foto's, zeker met schemering. Als je echter een statief gebruikt zoals ik kun je gewoon je iso waarde zo laag mogelijk houden en dus kwalitatief veel betere(minder korrelige) foto's maken. Zie foto 5, genomen op iso 100 en een diafragma van F22.
Let er nu wel op dat je sluitertijd aanzienlijk langer wordt, uit de hand schieten is nu onmogelijk!
Op Foto 6 en 7 zie je hoe ik het fossiel nu op de foto krijg, ik gebruik nu dus F22 voor de scherptediepte en iso 100 voor de hoge kwaliteit.
En als je gaat croppen zoals op foto 8 dan zie je de mogelijkheden van de macro ring met enkele juiste instellingen op je camera.
Dit gebied op de foto is slechts enkele mm groot. Een klein tandje van enkele mm groot is dus geen probleem. Je hebt m.i. geen peperdure 100mm macro lens nodig voor redelijke foto's.
Wellicht help deze uitleg een ieder nog in een keuze...
Groeten,
Ferry
Verzamelaar van fossiele haaientanden van wereldwijde locaties,voornamelijk Plioceen t/m Eoceen.
Tevens gebruik ik op mijn camera een afstandsbediening om alle trillingen te vermijden. Het indrukken van de ontspanknop kan al voldoende zijn om je foto te laten mislukken. Zeker met hogere sluitertijden en zeer kleine fossielen.
Groeten,
Ferry
Groeten,
Ferry
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Leerrijke bijdrage Ferry!
Dit kan je vermijden door manueel te focussen, of een scherpstelpunt te kiezen op of iets voor de snijrand. Als je scherpstelt waar het voor jou het belangrijkst is (op snijrand en niet op dichtstbijzijnde punt wortel), dan win je al een paar stops.Ferry schreef:
en de camera stelt scherp op het dichtsbijzijnste punt.
Dit zou je moeten kunnen vermijden door ergens in je instellingen te duiken. Je wil immers niet dat de ISO omhoog gaat, je wil dat de sluitertijd langer wordt (je werkt toch vanop statief). 'ISO auto' afzetten dus, dat doe je dus prima in je laatste voorbeeld.Ik gebruik dus meestal de functie van de camera waar je zelf je diafragma kunt regelen,(...)
Je camera gaat er altijd vanuit dat je uit de hand schiet en zal daarom bij een hogere "F" waarde altijd de iso waarde verhogen om bewegingen in je foto tegen te gaan.
Ik zou persoonlijk niet tot F22 gaan. Veel objectieven kennen een zeker scherpteverlies als het diafragma helemaal wordt toegeknepen. F16 - F18 zal betere resultaten leveren, maar de 'sweet spot' van een lens ligt vaak nog lager. Eventueel digitaal stacken?Op Foto 6 en 7 zie je hoe ik het fossiel nu op de foto krijg, ik gebruik nu dus F22 voor de scherptediepte en iso 100 voor de hoge kwaliteit.
Klopt!Je hebt m.i. geen peperdure 100mm macro lens nodig voor redelijke foto's.
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)