Een kijkje in mijn vondsten
Een kijkje in mijn vondsten
Ik ben pas naar mv2 geweest daar vond ik ook de steen op afbeelding een ik dacht daar een afdruk in te zien. foto twee heb ik gevonden in Schiedam ik wist niet wat het was dus nam ik het mee misschien weten jullie wat het is. De laatste foto is een fossiele afdruk die ik heb gekregen zonder vindplaats. Alvast bedankt. GR. Dominiek
Keep looking evry time
Antw: Een kijkje in mijn vondsten
Foto 1 is een afdruk van een schelpje in vuursteen.
Foto 2 is een steen.
Voor het determineren van foto 3 zijn betere foto's nodig.
Grtz mendel
Foto 2 is een steen.
Voor het determineren van foto 3 zijn betere foto's nodig.
Grtz mendel
Facta non verba- Geen woorden maar daden
Bedankt Mendel wat voor foto heb je nodig Scherper of met maat aanduiding.
GR. Dominiek
[Bewerkt door dominiek op 01-04-2013 om 18:53 NL]
GR. Dominiek
Keep looking evry time
Antw: Antw: Een kijkje in mijn vondsten
Een scherpere foto.dominiek schreef:
Bedankt Mendel wat voor foto heb je nodig Scherper of met maat aanduiding.
GR. Dominiek
Grtz mendel
foto 2 is materiaal wat waarschijnlijk van een groeve in de buurt van Resteigne afkomstig is. Er is destijds veel van dergelijk gesteente gebruikt in zeeland bij bepaalde stranden. Het betreft hier waarschijnlijk koraal van de soort Hexagonaria hexagona, maar dit weet ik niet zeker. Misschien zit er nog iets van een trilobiet op (dit was het geval bij een van die stukken die we toen gevonden hadden).
Antw: Antw: Een kijkje in mijn vondsten
Dat zou misschien kunnen maar om daar zeker van te zijn zijn er betere foto's nodig.indagator schreef:
foto 2 is materiaal wat waarschijnlijk van een groeve in de buurt van Resteigne afkomstig is. Er is destijds veel van dergelijk gesteente gebruikt in zeeland bij bepaalde stranden. Het betreft hier waarschijnlijk koraal van de soort Hexagonaria hexagona, maar dit weet ik niet zeker. Misschien zit er nog iets van een trilobiet op (dit was het geval bij een van die stukken die we toen gevonden hadden).
Grtz mendel
- hubertus68
- Has thanked: 47 times
- Been thanked: 305 times
Hoi Dominiek,
ik denk helaas niet dat men jouw (fossielen) determineeren kan. Fotos 1 en 3 zijn klijne fragmenten van afdrukken (foto 1 zou een afdruk van een schelp of brachiopode kunnen zijn, foto 3 een stuk plant) en het is heel moeielijk middels een afdruk, die geen duidelijke details laat zien, een juiste determinatie te vinden.
Op foto 3 zie ik er meer een industrieel afvalproduct in (slak?). Maar om zeker te zijn, zou je het stuk zuiver moeten maken/prepareeren en een betere foto moeten maken.
Groeten Oliver
ik denk helaas niet dat men jouw (fossielen) determineeren kan. Fotos 1 en 3 zijn klijne fragmenten van afdrukken (foto 1 zou een afdruk van een schelp of brachiopode kunnen zijn, foto 3 een stuk plant) en het is heel moeielijk middels een afdruk, die geen duidelijke details laat zien, een juiste determinatie te vinden.
Op foto 3 zie ik er meer een industrieel afvalproduct in (slak?). Maar om zeker te zijn, zou je het stuk zuiver moeten maken/prepareeren en een betere foto moeten maken.
Groeten Oliver
Ik weet bijna zeker dat foto 3 een fossiele afdruk is want ik zie er sporen in maar is foto 2 een fossiel of een steen want eerst zij Mendel een steen en dan zij indagator van wel.
GR. Dominiek
GR. Dominiek
Keep looking evry time
- hubertus68
- Has thanked: 47 times
- Been thanked: 305 times
Ja, foto 3 is een afdruk, zoals ik zij.
Het stuk op foto 2 zou een koraal kunnen zijn, maar ik denk dat het slak is. We weten meer als je het eens zuiver maakt en een close-up foto maakt.
Het stuk op foto 2 zou een koraal kunnen zijn, maar ik denk dat het slak is. We weten meer als je het eens zuiver maakt en een close-up foto maakt.
http://www.fossiel.net/id_system/foto/90-0006.jpg
Dit is een foto van die soort koraal misschien helpt het bij het determineren.
Dit is een foto van die soort koraal misschien helpt het bij het determineren.