Dagje Richting Ault : 06-04-2013
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Dagje Richting Ault : 06-04-2013

Hallo iedereen,vandaag was het zwak tij om in Cadzand wat te gaan zoeken,ik heb dan besloten samen met mijn vrouw nogmaals de instorting bij Ault te gaan bezoeken.Er was al zeer veel van weggespoeld en de resten werden al bedekt met een laagje lichte algen,ze zagen al een beetje groen.
Mijn eerste vondst van de dag was dit stukje Egel,ik zag geen structuur op het stukje wat merkwaardig is voor een Micraster of ander Egel van dit formaat,ik besloot bij mezelf om toch een 15 cm van de Egel te beginnen met hem los te maken uit de kalksteen.
Had ik net naast het stukje begonnen,hakte ik midden in een Egel die zo groot was of de maat van de tweede foto,het was een joekel van 7 cm die eronder stak,in dit ging ff balen zijn,en nog een paar woorden die rijmen met God.
Ik maak zo een foto van het nu zichtbaar deel van de Egel,en morgen wordt hij gestraald,hopelijk is hij volledig,de kans dat hij nog stuk is is groot omdat het gaat om een dode Egel die later fossiel werd,dit zie ik aan de talloze andere fossieltjes op de schaal,dit zie je niet op een levende Egel die werd begraven.
strandjutters
- strandjutters
Antw: Dagje Richting Ault : 06-04-2013

Hallo iedereen,bij deze een tweetal foto's van de tot nu toe volledige egel.De X op de foto's is het fragment van de eerste twee foto's.
Dit word een spannende prep morgen.
De naam van de Micraster zoek ik morgen op in mijn mappen,het is één van de drie soorten die ervoor komt,maar het zal niet moeilijk zijn hem te determineren want er word maar één van de drie soorten zo groot,ook is dit niet mijn record vandaar,ik heb ze groter,morgen zien we verder.GR
strandjutters
Prachtige egel!
Grtz mendel
Grtz mendel
Facta non verba- Geen woorden maar daden
- strandjutters

Hallo iedereen,en toch was het balen vandaag,tijdens de prep zag ik dat de achterste kwart van de Egel weggeduwd was,hij hangt er nog naast,de onderkant van de egel was toch perfeckt zodat ik heb besloten hem op een voetstukje te laten staan.Gelukkig heb ik deze soort in dit formaat al volledig en zelfs nog wat groter.De soort betreft Micraster decipiens,coranguinum word iets groter maar is dunschalig,heb ik ook al verzameld van wel 8 cm.
strandjutters
- strandjutters

Hallo,bij deze de volledige van 7,5 cm die ik verleden jaar heb gescoord.
Al bij al viel het nog mee met mijn vondsten uit de instorting,ik heb er nog wat geprept en die zijn wat kleiner en van de soort leskei maar 100 % intact,zonder een bluts of kraakje.Ook wat vuursteen Egels geprept van gisteren.GR
strandjutters
Leuke vondsten heb er pas ook een aantal mooien zeeegels gevonden in het rooth.
GR. Dominiek
GR. Dominiek
Keep looking evry time
- strandjutters

Hallo iedereen,hier ééntje van de egels die ik gisteren heb gevonden,na 80 miljoen jaar in de grond te zitten ziet hij er nog goed uit zou ik zeggen.GR
strandjutters
Antw: Antw: Dagje Richting Ault : 06-04-2013
Prachtig!strandjutters schreef:
Hallo iedereen,hier ééntje van de egels die ik gisteren heb gevonden,na 80 miljoen jaar in de grond te zitten ziet hij er nog goed uit zou ik zeggen.GR
Facta non verba- Geen woorden maar daden
- strandjutters

Hallo,hier nog ééntje,duidelijk een ander soort dan de vorige,het wormpje op de laatste foto is geen kokerwormpje want deze zijn hoekig.GR
strandjutters