Stukje (onder?)kaak
-
Stukje (onder?)kaak
Hallo,
Ik heb een vraagje of iemand weet van welk dier dit stukje kaak is. Het is gevonden op een schelpenfietspad door het Fochterloërveen in Drenthe.
Groet Cees
Antw: Stukje (onder?)kaak
Lijkt mij Sus scrofa (varken/zwijn)
maarten76
Als je je ogen open houdt, een beetje kijkt
en er oog voor hebt
dan vind je altijd wel wat. Iets moois of
ergens van, dat maakt
niet uit. http://brilmans.tumblr.com/
Als je je ogen open houdt, een beetje kijkt
en er oog voor hebt
dan vind je altijd wel wat. Iets moois of
ergens van, dat maakt
niet uit. http://brilmans.tumblr.com/
- SantanaFormatie
- Been thanked: 1 time
Antw: Antw: Stukje (onder?)kaak
Klopt, een stuk bovenkaak.Maarten76 schreef:
Lijkt mij Sus scrofa (varken/zwijn)
Gr,
Sander
Keep searching because everything is never as it seems.
wow ,mooie vondst 
Even een vraagje aan de andere, is dit stuk dan fossiel?
En als je een fossiel op het schelpen pad vind, moet je het dan ook conserveren?

Even een vraagje aan de andere, is dit stuk dan fossiel?
En als je een fossiel op het schelpen pad vind, moet je het dan ook conserveren?
Ja stukje bovenkaak, heb er ook zo een gevonden, lijken precies allemaal dezelfde stukjes niet?
Mvg,
Dirk
Op reis in een van de mooiste avonturen zelf...het leven!

Heb er ook zo een gevonden maar die van ceeshummelen is volgens mij zeker fossiel maar die van mij en mcgyver hebben witte tanden is daar eeb verschil in of is d ie van ceesw gewoon meer versteend?
GR. Dominiek
Keep looking evry time
Of mijn stukje kaak honderd procent pleistoceen is weet ik niet. Het komt uit rivierafzettingen van de Schelde. samen met dit bot heb ik wel veel oudere resten gevonden met name ook mammoet en wild paard. Zelf denk ik vroeg holoceen daar wilde zwijnen houden van bos en vochtige omgevingen zoals nu trouwens nog het geval is bij ons. Het stukje dat jij hebt is idd nogal recent van uitzicht maar dat wil helemaal niets zeggen, de vindplaats en andere factoren, diepte van bijvoorbeeld een zandzuiggat kunnen meer uitsluitsel geven. Toch een mooi stukje hoor Dominiek, toen ik pas was begonnen had ik zulke dingen nog niet.
Mvg,
Dirk
Mvg,
Dirk
Ik vond het toen ik een keer bij een dorpje was waar net was opgespotensamen met een andere vondst waar ik binnekotr mee naar Natutalis ga de plaats zelf is niet erg fossiel rijk dus ik denk dat dit daar ook niet vandaan komt.
Ik heb dit botje al best lang geleden gevonden zocht vroeger voor de lol botjes heb daar mee veel mooi vegelijkings materiaal zal eens een paar foto's plaatsen.
GR. dominiek
Ik heb dit botje al best lang geleden gevonden zocht vroeger voor de lol botjes heb daar mee veel mooi vegelijkings materiaal zal eens een paar foto's plaatsen.
GR. dominiek
Keep looking evry time
@ Dominiek, je kan idd beter alles wat je vindt meenemen. Als het niets is kan je later het stuk nog altijd weggooien.
Ik heb bakken vol prullen staan maar nu mijn dochter studeert voor onderwijzeres komt dat ineens allemaal van pas als knutselmateriaal. Zo zie je maar. Nog veel plezier met je verzameling.
Mvg,
Dirk
Ik heb bakken vol prullen staan maar nu mijn dochter studeert voor onderwijzeres komt dat ineens allemaal van pas als knutselmateriaal. Zo zie je maar. Nog veel plezier met je verzameling.
Mvg,
Dirk