Trigonia CBN
Trigonia CBN

Gisteren ben ik nog eens naar de blanc nez geweest, niet zo veel gevonden maar ben toch blij met deze Trigonia van 3cm. In situ (P2)gevonden, onder-albiaan dus. De matrix die er op zat was bikkelhard en heb daarom slechts één kant geprepareerd. Het is de eerste keer dat ik dit vind en denk dat het erg zeldzaam moet zijn; zijn er nog forumleden die dit hebben van CBN. Ik heb de naam Trigonia alaeformis gevonden, kan iemand bevestigen of dit klopt.
groetjes
philippe
ingenieur in de cephalopode huisvesting
Antw: Trigonia CBN
Hoi Phil, prachtige vondst hoor. Kwam in het Keienboek van vd. Lijn een stukje tegen over de Trigonia, bij Boulongne sur Mer kan je ze op de zandsteenvlakken bij duizenden aantreffen. Hij praat alleen over Trigonia en geen ondersoorten dus dat antwoord blijf ik je schudig.phil schreef:
Gisteren ben ik nog eens naar de blanc nez geweest, niet zo veel gevonden maar ben toch blij met deze Trigonia van 3cm. In situ (P2)gevonden, onder-albiaan dus. De matrix die er op zat was bikkelhard en heb daarom slechts één kant geprepareerd. Het is de eerste keer dat ik dit vind en denk dat het erg zeldzaam moet zijn; zijn er nog forumleden die dit hebben van CBN. Ik heb de naam Trigonia alaeformis gevonden, kan iemand bevestigen of dit klopt.
groetjes
Gr.Ben
0000000000
Antw: Antw: Trigonia CBN
daar zijn dat Trigonia's uit het jura en die zijn inderdaad massaal te vinden; exmplaren rond de 12 cm met en zonder knobbels. Het gaat mij om deze specifieke soort.scherven schreef:
, bij Boulongne sur Mer kan je ze op de zandsteenvlakken bij duizenden aantreffen. Hij praat alleen over Trigonia en geen ondersoorten dus dat antwoord blijf ik je schudig.
Gr.Ben
groetjes
philippe
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
- Spongebob
- Has thanked: 436 times
- Been thanked: 660 times
Antw: Trigonia CBN
Hoi Phil,
Ik denk dat je Pterotrigonia aliformis moet aanhouden; het is een synoniem voor Trigonia aliformis (Parkinson).
Die "trigonia's" van Wimereux (vroeger: Trigonia bronni) worden tegenwoordig volgens mij Myophorella clavellata genoemd.
Leuke vondst; ik sluit me bij Pascal aan.
[Bewerkt door Spongebob op 15-04-2013 om 19:00 NL]
Ik denk dat je Pterotrigonia aliformis moet aanhouden; het is een synoniem voor Trigonia aliformis (Parkinson).
Die "trigonia's" van Wimereux (vroeger: Trigonia bronni) worden tegenwoordig volgens mij Myophorella clavellata genoemd.
Leuke vondst; ik sluit me bij Pascal aan.
[Bewerkt door Spongebob op 15-04-2013 om 19:00 NL]
Time fades away (Neil Young)
- hubertus68
- Has thanked: 47 times
- Been thanked: 305 times